Kerana Diriku Seorang Manusia...

files




Aku tertarik untuk menjawab kembali komen yg saudara berikan dalam entri Sellfishness…Bila diteliti...berulang-ulang kali...Pokok pangkalnya mungkin salah faham...Tapi hati main peranan...Mungkin marah..geram...suka duka menjadi adat dan lumrah Sebagai manusia...Saya akui..saudara memang seorang yg berpegang kuat pada agama...Jika dibandingkan dengan saya..Seperti langit dan bumi...Saya tak seperti saudara...Saya jahat..Saya nakal...Saya manusia Hina...Saya baran....Saya mempunyai kapasiti rendah dari segi kesopanan dan kesusilaan...Mungkin muatan kapasiti yg rendah ini membuatkan saya cetek berfikir dalam meluahkan apa yg saya rasa....dan melukakan hati saudara...
Saudara...


Mungkin dalam sesetengah perkara sebelum ini .Membuatkan saya kurang selesa dgn saudara...Seperti cara kerja berkumpulan kita....Dalam menyiapkan tugasan yg diberi sebelum ini...Lumrah manusia....Tak semua apa yg indah itu disukai...Dan saya akui...Hakikat, saudara adalah salah satu permata bernilai...Saya memohon ampun dan kemaafan....Jika ada yg terluka kerana sifat kesantunan tiada dalam diri ini...Kerana saya adalah manusia...Jika dilihat dari sudut umum dan sarwajagat...Kesalahan dan adat tataterbit saya sbg seorg muslim tidak langsung saya ekspresikan dalam kehidupan...tidak sama sekali seperi saudara...Tidakkah saudara terfikir...mengapa saya terluka?...Mungkin saudara tidak berada di tempat saya...Dipandang rendah dalam semua hal...Bukan salah saudara tetapi....Salah saya kerana tidak pandai berkomunikasi Doc...Rakan2 g lain menyedari saya di anak tirikan dalam kumpulan tersebut...Saudara sedari atau tidak? Tuhan sahaja yg tahu...Dalam kemelut jiwa antara saya dan Beliau...


Tiba2 saudara muncul ditengah2 jalan dan mempamerkan ciri2 Seperti beliau...Saya...Terkilan...Saya...Marah...Saya...Geram....Kenapa perlu muncul satu lagi watak?..Mungkin disebabkan sifat dan ciri2 mazmumah diatas...Saya tampil membuat kenyataan dalam entri tersebut..Tanpa berbicara dan berbincang terlebih dahulu dengan saudara....Saya mohon ampun dan maaf sekali lagi...Di atas kekasaran dan keterlanjuran saya dalam berbicara....Salam kemunting di balas... “Waalaikumussalam”..

0 Note:

Catat Ulasan