Keringat Sang Garuda Di Siat-siat

files , ,

Demam bola Kelantan-Selangor berakhir semalam. Memang selayaknya pasukan Selangor yang menjuarai Piala tersebut. Jika diamati, telur pemain kelantan tiba-tiba menjadi kecut dengan mendadak semasa seawal permulaan sepakan penalti yang dikepalai Indra Putra . Indra sememang dari awal permainan lagi terlalu gemar menyepak bola mengenai palang, mungkin niat hati hanya untuk mendefisitkan jiwa pemain dan penyokong Selangor. Tapi masalahnya, teknik terulungnya sangat tidak praktikal bila diaplikasikan untuk sepakan penalti!! Apa pun, aku boleh tabik spring jugak kat Indra, sebab dialah penggerak utama enjin pasukan Kelantan dan bebanan yang terpaksa digalas terlalu berat sehinggalah Che Hishamudin diturunkan.




Dan dari pengamatan aku, perlawanan ni lagi banyak mengguna tangan daripada menggunakan kaki. Setiap kali jatuh, dua tangan pasti bertaut... Jatuh lagi, kepala disondol-sondol meminta belaian tangan sambil badan digesel-geselkan. Tidakkah anda merasakan drama ini kelihatan seperti Bulu terkeluar dari celah ketiak, dan ia cuba disorok dengan menyumbatnya kembali dengan menggunakan jari telunjuk? Tidak perihatinkah anda tentang situasi ini?Mungkin ini suatu aturan bagi menghalang mana-mana pasukan melayangkan kaki atau tangan pada tempat yang tidak sepatutnya. Jika tidak tiada tetapan ini, mungkin rusuhan para hooligan kedua-dua pasukan akan tercetus dan ramai pihak akan mununding jari kearah Penyokong kelantan sebagai penyebab utama.








Korang boleh claim hooligan Kelantan terlalu ekstrem atau korang boleh tuduh apa sahaja yang korang mahu. Mungkin ramai mengatakan penyokong Kelantan tidak mudah untuk menerima hakiqat kekalahan. Ada juga yang mengatakan penyokong dari serambi mekah ini bersikap kebudak budakkan tapi jika kita selidiki dan bangkitkan kembali perlawanan Kelantan-N9 di Stadium Sultan Muhd . Punca rusuhan adalah lebih menjurus kepada masalah pihak polis dan orang awam. Siapa tidak berang jika budak bawah umur dibelasah dan diperlakukkan seperti binatang? Jika benar sekalipun budak itu bersalah.. ada cara yang lebih sesuai menanganinya, jangan kerana Si Pembelasah punya title "POLIS". Maka, mereka boleh mendera umat manusia sesuka hati dikhalayak ramai. Wajar atau tidak wajar?








2. Penyokong Fanatik merusuh kerana penganiyaan berlaku dihadapan mata.





THINK!!



p/s: Entri agak berat. Jika tidak dapat menerima hakikat. Sila padamkan segera dari ruang kotak memori anda.

Duit Banyak Sangat, Tolong Aku Habiskan !!!

files , ,

Aku tak tau nak habiskan duit yang terlampau banyak dalam akaun ni. Dah buat transaksi 90K pon duit tetap tak berkurang. Gadis2 sila beratur. Klu yang jantan nak beratur jugak..pastikan kamu bukan gay!!


*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*



p/s: Gaji bulanan utk 1000 tahun akan datang.

Gunting Berbulu, Terbang ke Borneo

files , ,


Sunyi bangat rumah sewa sekarang. Hari-hari ngadap muka sama. Dulu pon muka sama gak, tp bezanya angka isi rumah. Dari sembillan sampai la sekarang nie enam. Minggu lepas sorang lagi dah blah, katanya terpaksa pulang awal ke Sabah (PATI). Kok gitu, jadi lima saja yang tinggal !! tolak toyol si begok banget nan sekor itu, akhirnya tinggalnya empat !!! yang ke Sabahnya itu nadi kebahagiaan kami dan boleh diibaratkan sbg adik bongsu, pulangnya ke Borneo membuatkan rumah kami jadi bisu yang amat sangat !!! Maka, tiada lagi tempat seswai untuk melakukkan gangguan seksual kerana hanya dia sahaja calon yang sarkastik untuk kami melepaskan geram. Hukum alam, yang gagah dan kacak akan terus melangkah , yang keding dan kecik akan di tindas cam main rugby !!!. Syok!!!



Artis-artis dan orang politik yang sempat hadir sebelum penghantaran pulang PATI ke Borneo. Waduh, bikin hati kami kangen sama kamo. Sayangnya, aku terpaksa balik kampung atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan.


Seorang lagi yang tiada dalam gambar diatas. Pelakon popular Sinetron, merangkap suami Si Jelita. Erlangga!!




P/s : Mereka bukan gay, ajuk gaya hanya bermotifkan kebahagiaan dan kebingitan rumah tangga!!

Rekrut Gerila Serambi Syaitan

files , ,


Aku kesian giler tengok mangsa rusuhan neh, Mohammad Huzaifah Mohd Noor . Cuba bayangkan, dlm kekalutan amokan penyokong Kelantan, dia berusaha jugak mengemas gerai minumannya dari menjadi mangsa keadaan... tiba-tiba ada kelongsong peluru tertusuk dalam mata. Buta terus.

Polis pon satu hal, mungkin dah lama tak training main bedil. Suka suki mak dia jer bedil org x tgk kiri kanan. Memang la bedil ni hanya gas pemedih mata. Cuma cara bedil tu, bukan tembak kat mata, tapi ke udara. haih.. tak pasal2 yang xbesalah jd mangsa.


Klu macam ni la gaya penyokong bola, kita boleh rekrut rakyat Kelantan untuk jadi senjata perang negara yang paling bahaya. Gerila Serambi Syaitan. Orait x nama tu? Klu ok. nnt aku cuba usulkan kat Najib. Mungkin dia boleh sponsor C4 lebih sket.

Entri Separa Telap, Pertembungan Dua Galaksi.

files , ,

Sejak dua menjak ni. aku tadak isu utk ditulis, sampai la tergelak golek-golek bila tengak klip video nie.. Cipan punya org jer yang ada otak berteknologi nano seperti mereka nih. Klu korg xpaham loghat Klate, meh aku tlg terjemahkan. Mana tau, otak berkarat yang tension boleh jadi cerdas sket lepas tgk. Untuk makluman, barang siap yang faham cerita ini tanpa perlu mengguna subtitle, maka dia adalah manusia yang punya tahap DHA yang overdose dalam kepala.

video

Sudin : ada apa?
Polis : Mana rumah Pak Su Kocak (Jimak) ?
Sudin : Bukan kat sini rumahnya, tu kat depan sana, yang tadak pintu.
Polis : Sama-sama.
Sudin : Timakaseh.

Knock..Knock..Knock…Knock..!!!!

Sudin : Wei bengong, ketuk kuat sket!!
Polis : ??

Bung..Bang..Bung..Bang…!!!!

Polis : Makcik, makcik ni bini Pak Su Kocak (Jimak) ker?
Mak Enon: Dia pegi bayar muka kereta.
Polis : OOoo..pegi beli kereta baru pulak ker?....Aiih..saman-saman yang lepas ni apa cerita?..Borang zakat pon dah kuar dah ni. Nak kena tangkap ker?
Mak Enon: Atas dahi ko (otak kau!!),nak tangkap dia. Langkah mayat aku dulu. Kenal org dulu lar..

*Sudin bengang…

Sudin : makcik..makcik…makcik tak bleh ckp camni…polis ni, klu dia pukul org, dah tak ingat dunia. Jgn la ckp camtu..dia golek makcik macam bola, mampus makcik..kuar tahi la..

Mak Enon: Senang-senang ko nak lenyek aku. Aku ni bini Pak Su Kocak (Jimak).
Sudin : Aiiihhhh…!!!! Dan kena tangkap…tak dapat kocak (berjimak) la wei...
Mak Enon : hah..tak leh kocak (berjimak )..tak nak la akuuuuu…..!!!


Sudin : Encik, dia ni memang otak blue..

P/s :Entri ini separa cabul . Jadi, kepada viewer yang tidak dapat menerima hakikat cerita ini. Jgn terjun bangunan, kerana ia merbahaya kepada pejalan kaki dibawah sana.

Majlis Pertabalan Penoyol Tegar

files , , ,

Aku agak sibuk kebelakangan ini. Bila difikir2kan, aku tak nampak pon apa benda yang aku sebuk2kan sangat. Sejak dua menjak ni, aku tension bila pikir pasal toyol yg ada kat umah sewa neh. Makin menjadi2. Nak reveal, takut nanti lain pulak jadinya. Jadi, untuk selesaikan masalah ni, aku plan satu majlis. (Buat2) Sebok aku pon, aku sedang arrange satu majlis bakar ayam kat umah sewa. Jadi tetamu yang dijemput sila datang ke rumah aku hari ini Jam 5 pm. Aku nak, bila aku blk jer dari opis..semua dah standby untuk gotong royong. Bila masuk time maghrib, aku nak laki sahaja. Berjemaah semayang maghrib dan hajat untuk menghalau toyol. Pastu aku nk kasi ceramah. Nak kasi brainwash sama itu toyol. Masa lelaki tengah bermunajat menghadap ilahi, perempuan2 (kecuali syazwani) sila bakar ayam atau buat apa2 yang patut.

Senarai Nama Tetamu Jemputan Majlis BBQ’s Villa Mak Su

1. Ayie Kacak Sokmo
2. Wan BF Ayie
3. Ma (Awek Ayie )
4. Suhaimi a.k.a Razak Baginda
5. Ajak a.k.a Kui Kui
6. Ajis Toyol Brutal
7. Fazriey The Bung Bung
8. Syazwani Pondan
9. Syah Speaker Kampong
10. Hasifah Sub wofer Pekan
11. Hycheal Comel Nak Mampos!!!
12. Linda Nemo
13. She Tumbletonet
14. Yusrina Andu Hawaii
15. Naim Boyot Terburai
16. Adam Serabai Besar Gedabak
17. Helmi Kimon Cuby

Tetamu Jemputan yang comfirm tak datang walaupun dijemput.

1. Padil Si Lesung batu
2. Joe esporton
3. Afiq Beruang Polar

p/s: Jika terdapat nama-nama yang tidak tersenarai, anda juga dijemput hadir.

Masa : 5.00 PM – 5.00 AM
Tempat : Villa Mak Sue
Tarikh : 7 April 2009