Kalau Beginilah Gayanya, Aku Rela Duda Sampai Ke Tua!!

files , ,

Musim kenduri kawen fasa pertama mungkin dah hampir berakhir untuk tahun 2009 memandangkan cuti sekolah dah habis. Dan bila bercakap soal kawen, ia buat aku teringat masa muda2 dulu. Aku selalu terbayang akan ke gerbang perkahwinan seawal umur 25. Tapi selepas aku mengharungi usia muda aku dengan bekas dua calon isteri, aku dapat merasakan tempoh kawen aku akan menjadi semakin lambat. Mungkin bayangan indah aku ni perlu ditangguhkan untuk suatu tempoh yang agak lama. Tak mustahil, perkahwinan aku akan mencecah angka 30-an ketika itu.


Dulu perkahwinan adalah antara matlamat hidup aku yang utama selain bekerjaya, punya rumah dan berkereta. Bila sudah berlaku malapetaka dalam bercinta, mood untuk "mencari calon seterusnya" semakin terbantut ( tapi xbermakna aku akan menukar selera kepada lelaki). Keterbantukan menjadi semakin serius dan ia merupakan suatu perkara yang ngeri untuk dibincangkan selepas melihat aksi video terlampau ini. Aku memang tak boleh bayangkan betapa deritanya aku klu dapat isteri camni. Euuuuhh...!!! (Klu dapat betul, mesti org cakap aku kena madrem)

Walaupun taste utk calon isteri aku mesti seorang yang terampil dan cantik, tetapi aku akan tetap pastikan si dia tidak punya baka seperti "Perempuan Norbit" di atas. Masa kawen, slimriver. Genap 2 tahun, figure badan dah macam Bigshow atau Rikishi . Jika ia benar2 berlaku, itu merupakan mimpi ngeri saban hari yang perlu aku tanggung bersama anak-anak sepanjang hidup aku.

p/s :

Jangan salah pilih isteri. Nanti menyesal tak sudah kedian hari. Memang betul rupa paras bukan ukuran, ia lebih kepada Bonus sepanjang hayat untuk Si Suami jika punya isteri yang cantik, anggun dan mengiurkan. Apa yang penting, akhlak @moral yang perlu disandarkan, diselang-seli dengan komitmen yang tak berbelah bahagi. Banyak2 doa dan Istikarah Hint, mintak ngan Allah agar dibuka segala pintu rezeki dan dipermudahkan dari sebarang kesulitan. Mintak jugak dengan Allah, agar diperkenankan doa2 untuk mendapat peneman hidup yang akan membahagiakan kita Dunia dan Akhirat.

14 Note:
gravatar
Tanpa Nama berkata...
Khamis, Mac 26, 2009 8:27:00 PG  

AMIN....
dunia bkn kecil beb.
harta itu lagi bererti dr segala2nya...

gravatar
Fareenz berkata...
Khamis, Mac 26, 2009 8:50:00 PG  

amin cik hint.:)

ye.walaupun sy perempuan,xdpt lari dr hakikat yg lelaki sntiasa nk yang cntik shja. walau besar mne pengorbanan yg kite permpuan buat utk lelaki ms khwin mcm kita yg jg dia ms sakit, kita juga yg tunggu dia setiap mlm semata2 nak dia tido dgn selesa,msk utk bg die knyg, baju sntisa kemas dn wangi supaya dia segak dan sentiasa sokong dia wlw buruk mane pon keje tu.

cantik lebih bermkna dr pengorbanan yg besar itu kan?kalau isteri itu dh mengembang, pantas cr yg lain.biasa la, 3 column belum terjawab.:)

saya tak kisah pun kalau rupa itu menjadi sandaran kamu2. tp jgnlah diperkotak katikkan mereka2 yg mengembang.

sbb kamu juga yg buat dia mengembang. anak nak byk je. sampai 5-6 anak. yg mengandungkan sape?hihi..

2 benda je:
a) berusaha beri yg terbaik utk suami.tp kalau suami pun perangai tak berapa nak guna, harta pun masih mintak isteri, tak guna jugak.
b) percaya pada jodoh dan ketentuan Allah.syukur dgn ape pon.

dan video di atas, SANGAT SCARY!!!
tp sy rs sy x sanggup nak pukul suami mcm tu. syg dan cinta lebih kot wlw buruk mane pon perangai dia.:)

gravatar
Tanpa Nama berkata...
Khamis, Mac 26, 2009 9:12:00 PG  

maner kete polis lalu ghiteww jakkks.. very very derrr..

gravatar
qyla berkata...
Khamis, Mac 26, 2009 11:39:00 PG  

aku tak reti nak komen onjg2 bab2 mcm nie..tp tu lah lelaki,BIASANYA nak cari yang cantik ajer dulu yang lain tak kira..tapi mcm ko ckp betul jugak, cantik sebagai bonus..tapi ada jugak perempuan yang sebelum kawin tak berapa cantik tp bila dah kawin bertambah cantik..terutama di mata suaminya sendiri..=)

renung-renungkan..heheheh

gravatar
sHe berkata...
Khamis, Mac 26, 2009 12:43:00 PTG  

standby pati halia banyak2 la kalau camtu. bg masa hantaran.. =p

oh btw,
quantiti x menjamin kualiti.
;)

gravatar
Alyn Tahir berkata...
Khamis, Mac 26, 2009 1:17:00 PTG  

hahahhaa... lawak la entri ko ni. hint to she so that she'll stay slim for the rest of her life. haha

gravatar
Yazid Husain berkata...
Khamis, Mac 26, 2009 4:49:00 PTG  

wah macam kena pakai benkung atau tunku

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, Mac 26, 2009 5:06:00 PTG  

[ace]
mmg masing2 punya pendapat... =]
segala2nya xsemestinya adalah segala2nya...yg penting semua perkara mesti seimbang... ;)

[Fareen]
ni dr.chenta evalast...dulu kini dan selamanya..suka sgt eh..bila dpt baca topik chenta... ;)

Bukan sy ada niat nk perkotak katikkan...dulu sy selalu pesan kt tumble, selalu jaga pemakanan..kurg makan bontot ayam..kurg makan megi..byk minum anlene dan air..tp dia degil..jd waspada la... ;)

sy percaya semua ketentuannya..klu xjodoh...pintu hati terbantut...mmg ada sebab tersirat jika nikmat itu dikurniakan...

[en.me]
tu lar pasal..lalu gitu jew..gila bodoh polis omputih... =]

xmcm polis msia..polis msia kuat..hebat...MESRA...kaya plak tu..

[qyla]
betul3...yg ni aku setuju..ada spesis isteri yg lambat nak lawa...tp ada jugak tba2 jd lawa bila dpt tahu suami nk kawen len...time tu suami dpt DOUBLE BONUS!!!! wahHHHH...

[Tumble]
simpan la stock pati halia byk mana pon..sama jer,perut u tetap mcm 'tu'...

org suh beli pati halia ori..dia g beli pati halia pirate yg bukan dah bau tomyam tp dah naik taraf jd laksam..

[al]
byk la lawak...aku sentiasa serius membincangkan soal masa depan aku!!!! al,esok jumaat..myb aku ngn tumble blk KB amik silver suffer... =p Ronda2 Kuantan JOM!!!

[Yazid]
(psssst...kosek pon boleh masuk dlm list gak...)..tu lar..aku ni demanding sgt...poyo gilo... =p

gravatar
n i s a berkata...
Jumaat, Mac 27, 2009 2:56:00 PG  

alah, kalau pompuan gemok na komplain. habis tu lelaki yg lepas kawin perut melebeh2 tu cm ne. lagi ta sedap mata memandang.
yang penting ta kira betapa cantik / hensem isteri / suami kita, kita sayang dia.
paras rupa tu blakang kira la kalau da lepas kawin :)

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Ahad, Mac 29, 2009 7:59:00 PG  

iyer2...T_T
tp biasanya, lelaki gemok+boroi..saham makin naik apa?..tambah2 kumis tebal...uuuUUUUuuu~~~ =p

gravatar
Yazid Husain berkata...
Isnin, Mac 30, 2009 10:45:00 PG  

Hari dan hidupku
Takkan seindah dulu
Tanpa mu.. tanpa mu..
Ada hikmahnya hidup
Tanpa kasih darimu
Sayangmu, senyum mu..

Seharusnya aku terus melangkah kaki denganmu
Melindungmu, menjagamu
Lebih berbanding diriku

Dan ku angkuh silapku
Terlalu sempit minda ku
Akalku, sangkar mu..
Namun salahkah aku
Kau sering berselindung(?)
Selalu, berlalu..

Andai ada pengganti mu, akan ku peluk dirinya
Melindungnya.. menjaganya..
Lebih berbanding diriku

Seharusnya aku terus melangkah kaki denganmu
Melindungmu, menjagamu
lebih berbanding diriku

Andai ada pengganti mu, akan ku peluk dirinya
Melindungnya.. menjaganya..
Lebih berbanding diriku

adrelinalis - melastik bintang

gravatar
ShE-iS-Me berkata...
Isnin, April 06, 2009 11:16:00 PG  

Auwwww ngeri nye tgk pompuan tu..mcm ahli bina badan..

HAha kepada pompuan2 dluar sane jadi la seperti ini untuk mengelakkan anda dbuli
=p

gravatar
n i s a berkata...
Rabu, April 08, 2009 4:15:00 PG  

mana ade macam tu. kalau i kawin ngan laki kumis tebal mcm tu, mlm2 masa die tgh tidur i potong stengah kumis dia.
haha

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Isnin, April 13, 2009 10:40:00 PG  

[she is me]
oh..itu saranan yg bagus..dan jgn pertimbangkan lagi saranan tsebut..

[nysaa]
ada beran ke nak potong itu kumis?..;] esok jgk dahi kamu benjol!!

Catat Ulasan