Jangan Raba Bontot Seluar Aku, Tuhan Maha Tahu

files ,

Pernah sebelum ex-housemate ( Padil Lesung Batu ) aku blah.. Dia mengadu yang duitnya selalu hilang.. memang la tak banyak tapi klu kerap sangat hilang, mau parah jugak dibuatnya.. Sekali hilang RM10…RM5…RM10...RM5…RM10…RM5…RM10...RM10…

Dia luahkan segala perasaan kepada rakan-rakan , mungkin hajat Si Padil Lesung Batu mahu berkongsi apa yang dialami … tapi aku cuba “menidakkan” apa yang berlaku…

Mungkin aku ni seorang yang terlalu positif. Jadi aku balas balik seperti ayat dibawah…

“Cuba ko kira balik duit tu….”

“Ko salah kira kot…”

“Ko lupa semalam ko terbeli sth kot…”

“Ko ni kan selalu letak barang bersepah..ni lar jadinya..”

“Klu betul lar ada pencuri dalam rumah kita..tak kan la duit ko jer yang dia curi..aku punya wallet aku letak bersepah jugak..tak hilang pon…”

Tiba-tiba…

Ada watak baru mencelah dengan adegan wajah yang begitu serius…
( Mr. XY ) “Aku pon selalu jugak hilang duit… aku rasa lar kan..rumah ni ada Toyol kot..”

*Kami diam seketika…

Mungkin ada yang setuju, mungkin ada yang tidak.
Dan secara peribadi… aku akan berkata TIDAK.
*Masa terus berlalu...

*************************************************************************************
Hari masih pagi ( 23hb Mac 2009) , jam menunjukkan 6.20, entah kenapa berat sangat mata aku untuk dibuka. Kekuatan untuk aku bangkit hanya datang setelah aku tergolek2 ditilam empuk sehingga pukul 6.49 pagi.

Pintu bilik dikuak dilaju. Hati aku agak tersentak apabila terpandang kelibat manusia yang sedang asyik menyeluk tangan dalam poket jean yang aku gantung. Hati sedih aku berbisik dengan sayu… “ Mr.XY ,kenapa? Perlu ker wujud lagi rantaian kawan makan kawan?”

P/S:
Betul cakap orang tua-tua.
Siakap Senohong, Gelama Ikan Duri..
Klu memang suka bercakap bohong, lama-lama nanti jadi pencuri.

15 Note:
gravatar
Tanpa Nama berkata...
Isnin, Mac 23, 2009 2:53:00 PTG  

Damn! cuak siot aku bace cite ko.
igtkn ko nk tmbh adegan ko jmp dgn toyol yg betui2 toyol.
rupenye toyol itu ialah manusia. siap ko bg hint lg ko sllu letak wallet merata2, maka toyol tu pun suka.ngehhehe.

p/s:
Hari masih pagi ( 29hb Mac 2009) , jam menunjukkan 6.20..

adakah ko dpt melihat future apa yang bakal berlaku nti?

gravatar
qyla berkata...
Isnin, Mac 23, 2009 3:35:00 PTG  

kalau pki peribahasa gunting dalam lipatan atau duri dalam daging pon boleh kan??

tu lah, susah nak percaya kat orang sekarang nie..T_T

gravatar
Esteban Granero berkata...
Isnin, Mac 23, 2009 8:36:00 PTG  

lu hayun jer mamat tu, kasi dia sedar sikit.

gravatar
Alyn Tahir berkata...
Isnin, Mac 23, 2009 8:55:00 PTG  

pergh... lg tewok dpd toyol.

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Selasa, Mac 24, 2009 8:40:00 PG  

[ace]
Aku tak tau lah..mngkin tuhan nak tunjuk kot..sbb shari sblm kjadian aku hilang 10 hengget..smlm, aku kira betul2 duit aku b4 tdo..biasa aku boleh jer bgn 6.30..tp tah la,mgkin dah ditakdirkan aku bgn lewat sket dan dpt tgk siapa sbnrnya toyol tu...hari yg sama gak,aku terbangun pkl4..aku pusing2 rumah..and check smua pintu tungkap..ok jer..lepas kantoi dia asyik nak nyendeng2 ngan aku..aku layan jer..lps di kuar g kelas.aku check wallet aku..duit yg aku susun jd berlipat!!!maksudnya,dia dah ambik tpi letak blk...

[qyla]
boleh jugak peribahasa tu..aku gna pantun ni pon bkn saja2..tp dia ni mmg terkenal ngan ckp besar..ckp berapi..kdg2 ckp benda yg tak masuk akal..tp aku x expect plak dia ni bukan jer kaki kencing, panjang tangan pon dia jugak rupanya...haih..sshkan nak caya ngan kwn skeliling nih..bila2 masa jer leh tikam..

[naza]
aku bukan xnak hanyun..tp ak nak dia sedar sendiri..aku tahu..yang dia dah tahu yang aku tahu hobi dia tuh..(keling sket ayat)..tp aku nak tgk sejauh mana..lg pon..klu balun..mslh xkan selesai,nnt makin btambah ada lar..klu dia kuar..lg sakit bdak2 umah nak byr sewa..cuma nak kasi dia masa sikit jer lagi...

[al]
al, mlm yg kita dinner tular...aku blk..rasa lain macam jer..rs ada sth wrong akan blaku..huhu..dah la aku tgh pokai..lagi nak amik ker duit aku..g la curi duit org lain..klu konyer pon boleh..kan kan kaya...!!!huhu

gravatar
Yazid Husain berkata...
Selasa, Mac 24, 2009 8:41:00 PG  

ooo kyle xy adalah pencuri sebenar. sigh

gravatar
sHe berkata...
Selasa, Mac 24, 2009 5:43:00 PTG  

oh, btw..hari yg awak cerita pasal toyol tu, malam tu serius takleh tido ok sebab terbayang toyol betul color hijau dalam bilik.

siap sempat pikir
"ni nanti kalau k.aina keluar, mati la aku tido sorang2."

siap da plan nak pergi beli lampu tido color pink..huhu..bley? tak rugi kot balik lewat dinner mlm tu..cuma sian alyn dari kenyang sampai da lapar blk..hehe.. =p

*masih terpikir siapa toyol tersebut berdasarkan ciri-ciri yang ada.

oit, 29hb Mac tu minggu depan! =p

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Rabu, Mac 25, 2009 8:08:00 PG  

[Yazid]
Kyle XY?..ooooh tidak..ini pencuri dari kosovo..mencuri sbg nafkah seharian.

[Tumble]
aAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA..tidak..patut la azwee ckp "adakah ko dpt melihat future apa yang bakal berlaku nti?"

Salah taip rpernyer..*Sigh

yg kita kuar makan ngan alyn kita borak pasal duit sy yg hilang la..tak tau plak malam tu toyol tu betul2 beraksi..siot..perlukah lampu tidur mu bertona kalerkan warna PINK?!!!

gravatar
Tanpa Nama berkata...
Rabu, Mac 25, 2009 9:14:00 PG  

ko bekhen jakkks mr xy tewww..

gravatar
sHe berkata...
Rabu, Mac 25, 2009 10:18:00 PG  

perlu!
sebab teori color mengatakan kalau bilik tidur tu berunsurkan pink, lebih mudah nak tido.

well,
sebagai langkah berjaga-jaga menghalang penuaan kulit. ape salahnya kan? jadi, boleh belikan saya lampu tidur color pink satu? hehe.. ;)

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Rabu, Mac 25, 2009 11:38:00 PG  

[en.me]
xboleh begitu..mungkin suatu hari nanti dia akan jd "yginsaf" versi dua =]

[Tumble]
oohOOH!!dah ada gaji..beli r sndiri..byk cantek nk pau duit saya..klu nak muda, pakai la SK II..baru leh nampak muda cam saya.. =p

gravatar
sHe berkata...
Khamis, Mac 26, 2009 5:44:00 PG  

muda macam awak? macam tu muda ke?
omg, choi choi. =p

taknaklah pakai SK II kalau result dia camtuh..dah la mahal kan, bleh buat makan goreng pisang setahun kot..

tsk~

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, Mac 26, 2009 5:10:00 PTG  

nnt sy nk beli SK ii..duit sy tgh byk neh..awak jgn jeles okey..shuuhhh2..budak hodoh bleh main jauh2...
=]

gravatar
n i s a berkata...
Jumaat, Mac 27, 2009 2:54:00 PG  

why need enemy when you have friends like this?

kawan mcm ni kasik buang jauh2 je. semak kan pale otak je.

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Ahad, Mac 29, 2009 8:02:00 PG  

tah ler nisa..ssh nak ckp..dia pon ada kepentingan dlm rumah tu..klu dia kuar..makin sakit r budak2 umah nk byr sewa..lgpn dia amik ciput jer..kira pencuri yg mercy..jd ktorg jz boleh alert jelah... ;]

Catat Ulasan