Ini bukan kerenah birokrasi mahupun dasar arpethied

files ,

Semalam, korg telah menjadikan burfday aku bermakna. TQ

She, Yus, Linda, Padil, Wan.

Mmg, dari awal lagi aku tak mengharap apa2 yang istimewa berlaku. Tapi korg jadikan hari aku sgt istimewa. Cuma hari istimewa ini spoil disebabkan muncul makhluk minda kelas ketiga. Boleh jadi lima mungkin.

Berat kaki aku nak melangkah untuk masuk ke restaurant ini. Apakan daya, tahi kambing bulat. Aku x bisa jadikan ia berkotak-kotak. Dah ler org belanja. Nanti dikatanya demanding jika terlalu memilih tempat. Terpaksa jugak aku korbankan janji aku untuk menganak tirikan ekonomi jew.

*Lupakan sejenak walaupun luka masih dalam.


Keadaan sangat bising walaupun customer tidak ramai. Hairan. Sangat-sangat hairan. Nak blame customer? Meja yang plg havoc dah pon blah. Tapi naper leh rasa cam berada kat pasar. Muncul situasi-situasi yang telah menghilangkan mood kami untuk bersuka ria ditempat seperti .


Lagi pelik bila manager dorg ni boleh buat deeeeeek jer bila kambing-kambingnya menyalak.



Situasi Hairan #1


Kenapa boleh wujud suara kambing sedang menyanyi keluar dari dapur?

Nyanyianya pula lebih kurang begini “ Bola-bola api, dulunya kecil..menjadi BABI “. Itu salah satu lagu yang aku dapat tangkap. Lagu-lagu haram jadah lain aku tak ingat.BISING!!!!



Situasi Hairan #2


Aku tarik meja sebelah. Pinggan jatuh dan pecah. Tiba-tiba kedengaran lagi suara-suara kambing TADI membebel .

ASTGHFIRULLAH!!!!! APA NI….@$%#$#%%$#%.....MASYAALLH!1! @$%$%$%#@%*&*… bebelan, PROVOKASI, CERCAAN berlarutan agak lama.


Kenapa dorg ni kemak sangat?...



Situasi Hairan #3


Semasa amek order… waitress duduk satu meja ngan kitorg.. aku bukan jenis berkira. Tapi ini bukan restoran mamak bhai. Bukan aku kesah sangat pasal dia duduk, tapi bila dia buat, ethic sebagai restoran eksklusif mmg dah takda.



Situasi Hairan #4


Jam menunjukkan angka 10.30PM. Tiba-tiba, lagi kedengaran kambing bersuara menyindir dengan nada yang SGT tinggi. Konon2nya kambing ni bercakap sama member dia la.


" MU TOK EMBOH BALIK LAGI KER? LEWAT DOH..PAHNI NOK CLOSSING!!!! "



Situasi hairan #5


Aku perhati balik satu per satu mulut-mulut longkang tadi. Aku dapat tangkap satu muka kambing yang sedang mengelap meja membebel. Aku tenung dia. *Harap muka jer baik tapi mulut cam lahanat.

Bila kami melangkah keluar aja dari tempat jahanam tu. Tiba-tiba kedengeran suara kambing lahanat.


“ WOOOOOIII..BALIK R..MUKA TOK PUAH HATI !!!”



Ni kali pertama aku mkn kat dengan penuh perasaan benci dan menyampah. Aku rasa nak bakar jer tempat ni. Dorg ni mcm tak appreciate langsung ktorg sbg customer. Dorg taktau ker klu customer tadak, dorg pon tadak.

Dorg tak tau ker servis dorg ni macam servis kuda. Asyik nak libas org jer…

Aku mmg lama dah buat kesimpulan tentang org Terengganu. Ko bagi la pembangunan yang maha hebat mcm mana pon..ko cipta la projek2 mega billion2 dollar…ko buat la event yang maha firaun peringkat Bima sakti. Mentaliti kekampongan mereka mmg takan dapat dipisahkan. Ini bukan kejadian pertama minda kelas ketiga yang pernah aku lalui. Otak aku dah sendat dah dengan pengalaman BERSAMA ngan org2 minda Kelas k3tiga neh.

JIka Pak Lah dok berjuang bermati-matian untuk minda kelas pertama, tapi rakyat disini tetap BERKERAS dengan minda kelas ketiga dorg. Buang masa jer.

Klu korg ada niat untuk melancong kat negeri minda kelas ketiga, meh la datang sini. Bersepah.

P/S: JANGAN SEKALI-KALI PERGI KE PIZZA HUT, GIANT KUALA TERAENGGANU. SERVIS CAM HARAM.


14 Note:
gravatar
Fareenz berkata...
Selasa, Mac 10, 2009 8:08:00 PTG  

satu,
blog sgt cantik..*suka*

yeke servis mcm tu?
patut wat report je.
kalau manager pon perangai cam kambing gak, anta report dekat HQ.

bukan nak busuk hati dgn bangsa sendiri, tp dh lebih la kot klau statement mcm menghalau.

kan?

haih..mmg spoil la mood nak celeb mcm tu.

gravatar
Esteban Granero berkata...
Selasa, Mac 10, 2009 8:34:00 PTG  

lain kali tepek gambar bro. biar semua tahu. sekarang kita pengguna kuasa kita besar. ada banyak tempat nak mengadu.

tapi kalau lu komplen kat HQ diorang memang konpem panas la bontot diorang. try ar search kat website dia. goodluck!

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Rabu, Mac 11, 2009 8:17:00 PG  

[fareen]
Ia fareen, mmg servis dorg ni teruk giler..staf yg paling ok pon akak yg amek order tu. baik jer.cuma slack sket tang tu jer.. tp xkesah sgt pon tang tu.

Dah la ktorg tgh celeb burfda sy&linda. mmg spoil ler..sgt3..T_T

*tq puji. tp xpuas ati lg. nmpk cm blog yg blur.

[Nazario]
Aku tak terpikir pon nk amek gambar time tu. tgh geram+malu sbb jatuhkan pinggan.. hee~~

smlm, aku ada try gak surf web dorg. cadangan ko tu ak ada terpikir. nnt ak try buat. dia ingat piza kat tganu ni mak bapak dia punya kot. haih..

gravatar
Yazid Husain berkata...
Rabu, Mac 11, 2009 8:49:00 PG  

gilalah. kambin betul diaorang.

gravatar
en_me berkata...
Rabu, Mac 11, 2009 9:10:00 PG  

ghitewww larr fulakkks..

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Rabu, Mac 11, 2009 1:10:00 PTG  

[yazid]
Gilakan?..klu ko ada kat situ..aku for sure mintak tlg ko snap gambar dorg terus..siyus.

[en.me]
Yeap..klu kamu lalui sendri..kamu akan rasa sprt tetamu tak diundang. =)

gravatar
n i s a berkata...
Rabu, Mac 11, 2009 2:53:00 PTG  

soo rude, restaurant macam tu patut ada standard, mana bole tukang ambik order duduk skali lain la warung2 tepi jalan.

lepastu bole pulak nak halau2 customer. i pernah kena mcm ni masa dekat guardian. staff dia siap boleh halau lepas tu nak tengok2 barang dia buat muka cm taik. lepastu i sound dia suruh beradab sikit dengan customer.


bdw, u tgk gossip girls ke? x pernah jmpe laki yg tgk gossip girls lagi. hee. tp i ta suka chuck. i gilakan dann humphrey :)

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, Mac 12, 2009 8:23:00 PG  

Mmg biadap giler..klu bleh luahkan apa yg terpendam..mgkin runtuh gak kedai tu..tp saya tak mampu.... =p

OMG..!! sy bkn jenis jumud. nk control org..citer ni boleh, citer xbleh..gossip girl ni.tgk sket2 jer..tu pon bila ex osmet slalu dok nengok..puji2 chuck..nama ex osmet zoul esporton.. =)

gravatar
Princess Ayang berkata...
Khamis, Mac 12, 2009 11:00:00 PG  

happy birthday encik hint...
may all ur dreams come true..
semoga dgn bertambah 1 lg angka pada umur, kamu juga akan bertambah matang..

gravatar
aiXat.MR berkata...
Khamis, Mac 12, 2009 11:01:00 PG  

Mentaliti Kelas Ke-3. hurmm..

Pokok pangkalnya ialah perasaan RESPONSIBILITY / TANGGUNGJAWAB.

Tanggungjawab kepada diri, kepada masyarakat, kepada negara,kepada alam sekitar, kepada majikan, kepada agama. Atas segala apa yang kita lakukan perlu ada rasa tanggungjawab.

Tak kisahlah jika kita belajar setinggi mana sekalipun, kalu tak bertanggungjawab tiadalah beza. Sebab aku juga jumpa banyak org yg berpendidikan/berkerjaya, namun tiada perkara yg aku sebutkan tadi.

kalaulah aku seorg yang suka mengklasifikasi orang, pasti aku masukkan mereka dalam golongan minda kelas-3 juga. kot.

Pada pndangan aku lah.kan?

*Just dropping my 2 cents
=)

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, Mac 12, 2009 2:36:00 PTG  

[amal]
thanx... =)
matang ke tak tak tau la...tapi harap2 macam t lah... =p

[aizat]
yelah..maybe betul jugak apa yang kamu ckp..klu kita klasifikasikan org..mgkn kita masuk dlm minda kelas ke3 jugak..

sama gak ngan pandang rendah kat org len..rasa sakit hati tgk org lain wlpn xkenal..rasa nak tumbok org wlpn baru sklai je kenal..tu sumer minda kelas ke3+++.

kawan memilih ikut darjat cool ke xcool.tu lagi minda kelas bertingkat2 kebawah..kesian kan org2 jenis macam ni... =)

thanx 4 ur 1st comment in my blog.. =]

gravatar
aiXat.MR berkata...
Khamis, Mac 12, 2009 4:01:00 PTG  

yup.
pd pandangan aku lagi,
sbnarnya semua org ada pemikiran tahap rendah.

nak2 lagi bila kita terlalu terburu2. atau terlalu ikut emosi.
when back in senses, it looks real idiotic..

aku selalu ada rase mcm tu.
mnyesal dgn benda lalu.
if only we know. kan?

*mcm aku kate tadi,
"semua org ade minda kelas ke-3.." cuma kita mahu mengaku atau tidak.

**oh, aku juga suka satu statement Dila dlm profaniti karut haritu..
"Semua org ada 'PIAH ZADORA' dalam diri masing2.."<--lebih kurang cam tu lah katenye.

btw, mngkin ko silap anggap ayat tu.
"kalaulah aku seorg yang suka mengklasifikasi orang, pasti aku masukkan MEREKA dalam golongan minda kelas-3 juga"
"MEREKA" di atas refer pada subjek (manusia berpendidikan/bekerjaya tapi tidak bertanggung jawab)

***this makes it 2nd comments. n it's a long one. =)

gravatar
Tanpa Nama berkata...
Selasa, Mac 17, 2009 11:30:00 PTG  

mereka mmg babi.

gravatar
esporton berkata...
Jumaat, April 03, 2009 10:24:00 PTG  

amboi aizat...

btw,,aku jadik tak paham matlamt entri ini di post kan..
nasib baik i takde kat situ..
kalu tak..mmg!!!haaa..

tak pueh hati nih pasal gossip girl..
jgn tulis terang2..kantoi nnt..
~~!!!hhaaaiikkkk..
(aku tak puji chuck pon..yg kawan dia tuh..dah lupa nama..)hehe

seperti ACE,,
saya nak jugak cakap..
~~mereka mmg babi..bukan macam babi..~~

Catat Ulasan