Dasar 4P (Penswastaan Pegawai Perhubungan Pelanggan)

files , ,

Bermulanya cerita pabila wujud org ketiga dalam perhubungan dua insan..mati-matian Siga Dis menidakkan wujud perasaan chenta terhadap org ketiga. Mati-matian mempertahankan yang dikatanya inilah nilai ‘persahabatan’.

Dua insan yang ditambat dengan simpulan chenta punya ceritera pahit getir tersendiri dalam memperteguhkan sebuah ikatan tadi. ia adalah perjalanan yang perlu mereka tempuhi sendiri tanpa melibatkan pencacai jalanan lain. Adakah perlu kehadiran org ketiga yang kononnya ‘Dr. Chenta’, dtg ingin menyelesaikan masalah Siga Dis ketika Siga Dis berduka dengan Sije Jaka.

Datangnya ‘Dr. Chenta’ td sama seperti pencacai yang cuba memecah belahkan simpulan chenta yang semakin rapuh . Datangnya konon sebagai hero ketika Siga Dis memerlukan bahu untuk ditangisi. Kenapa 'doktor' merapuhkan bukan mengampuh?

Ini contoh ayat permulaan ‘Dr. Chenta’ yang fungsinya sebagai peranap chenta.

1. “ Siga Dis, nk bz body sket, bleh?”
2. “ em, xde pe. just nk tau enko-dia. mcm mana skg? kalo isu sensitif xpela, abaikan.”
3. “em, sbr la Siga Dis. mgkin kena perlahan2 nasihat kot. manusia, biasa la. when in cmfort zone, mrk akan demand lebih. ego. but theres limit 4 ur patience too, of course”.

Perlukah ‘sahabat’ yang kononnya Dr.chenta menyula2 Siga Dis supaya simpulan tadi semakin renggang? Hadirnya sememangnya xlebih untuk meleraikan simpulan . Biar ia terlerai. Mungkin semakin simpulan goyah. Mungkin juga hatinya semakin puas. Org ketiga atau Siga Dis atau Sije Jaka yang perlu dipersalahkan?

p/s:

Aku mungkin lebih dapat menerima kot klu Siga Dis tu meluah perasaan kat kawan perempuan. Ini yang jantan juga di cari (macam dah pupus da pompuan kat dunia ni). Yang jantan tu pulak cukup bijak mencari peluang ketika hub dua insan tadi hambar. Sije Jaka? Apa fungsi kamu dalam cerita ni,hah?!! kamu ni xlebih drpd penonton Drama Queen ker?

21 Note:
gravatar
Fareenz berkata...
Isnin, Mac 16, 2009 5:53:00 PTG  

oh, ini mungkin dugaan kpd sije jaka, supaya terus bertahan dgn hubungan tu, walau badai melanda jua.

saya dulu pun mcm siga dis. cr dtg utk menumpang bahu, tp dr chenta itu menyulam emas di sebalik kepahitan saya.

akhir kata, dr chenta sudah ada hati sama saya.
dan saya yg telah diapi2 berpaling tadah, menduakan cinta suci.

tp sy sedar,ati saya masih untuk dia.saya masih cinta dia.dan alhamdulilah, dia masih dgn saya.sehingga ari ini.

2 benda jer:
a) kalau siga dis cinta sije jaka, dia akan pulang pd sije jaka.
b) siga dis, terus bersama dgn dr chenta, yg mungkin hargai dia, lebih dr sije jaka.

eh..eh..ni citer psl sape nie?
(maaf entri mengarut yg pnjng)

gravatar
Fareenz berkata...
Isnin, Mac 16, 2009 6:18:00 PTG  

dgr lagu yuna shara - "sepi"..
sesuai utk jiwa bergelodak.

gravatar
Azri Ace berkata...
Isnin, Mac 16, 2009 10:52:00 PTG  

beb. gua chow dulu... gua delete blog gua.

hati gua mmg dh panas.

gravatar
n i s a berkata...
Selasa, Mac 17, 2009 1:51:00 PG  

pd pendapat saya la kan,
kalau saya ada prob ngan bf saya, saya lagi suka refer dekat kawan lelaki saya.
sebab lelaki ni lagi faham lelaki.
so its kind of a good thing.
tp some girls pulak terus melekat ngan si penasihat cinta itu.
huu.
bende2 mcm ni mmg ssah na dielak.
just kena betul2 sure ngan perasaan sendiri.

gravatar
Yazid Husain berkata...
Selasa, Mac 17, 2009 8:54:00 PG  

jeng jeng jeng

gravatar
Unknown berkata...
Selasa, Mac 17, 2009 9:01:00 PG  

dari dr metro plak...

kalu tensen cinta, main game la

8 jam endurance

sure strok...

cool beb, kat sini penting adalah bincang elok2...nanti ok la...

untuk mendapat nasihat cinta

type CINTA dan send ke 33822
(setiap SmS dikenakan 50Sen)

gravatar
Tanpa Nama berkata...
Selasa, Mac 17, 2009 11:36:00 PTG  

gurls...
they all the same.

guys see they are complicated, but the fact, they are making themselves complicated.
aku bg ko satu kod etika perempuan buat klu nk tambat hati lelaki.
jwpnny - menangis (perbuatan ini adalah blackmail kepada lelaki)

sabar sije jaka...sije jaka xbersalah. he stands up for something he had promised and he knows what is right. sije jaka kan berfikiran logikal. lelaki sumanya logical.

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Rabu, Mac 18, 2009 8:38:00 PG  

[Fareen]
Mmg dugaan..klu sy jd Sije Jaka, dah lama saya tinggalkan.Padamkan saja hub ni. mulakan hidup baru.

apa yg kamu buat dlu tu kamu rasa betul ke x fareen?klu kita betul nk, perlu jg hub dan aib setiap psgn..bukan pergi burk2kan. alih2, sije jaka yg diburuk2(mmg perangai buruk pon) tu jugak yg dikejar2nya..Dr chenta ni bukan bleh pecaya sgt..dia hadir mmg utk api2kn hub..khadiran sbg penasihat chenta sgt2 xdialukan klu dia adalah manusia keparat.


Mula2 kwn yg pinjmkan bahu..last2 jd pencuri hati...dari dua benda yg kamu ckp tu :

a) kalau siga dis cinta sije jaka, dia akan pulang pd sije jaka. (jika sy sije jaka, sy reject!!!)

b) siga dis, terus bersama dgn dr chenta, yg mungkin hargai dia, lebih dr sije jaka. ( Jika sy jd jejaka, mungkin hub siga dis n dr chenta perlu diteruskan).

[ace]
dude, nape delete ur blog?!!!
aku suka statement ko..

"kod etika perempuan buat klu nk tambat hati lelaki"

jwpnny - menangis (perbuatan ini adalah blackmail kepada lelaki)

tp kan ace..mungkin ada juga salah silap sije jaka dlm hub ni..tp ksalahan tu xbleh dijadikan sbg lampu hijau utk mburuk2kan Sije jaka dgn Dr,chenta. klu betul nak,buat cara nak...haih..

[nysaa]
yer..betul..lelaki mmg lbh faham lelaki..tp mencegah lebih baik drpd mrawat. mula2 bahu,lama2 dada. bila dah jd camni..baru nak meryu..menngis..mintak terima dia blk...apa hal?..putuskan saja...mgkin lbh mgnbirakn smua org..

[yaid]
Jeng3!!!... =p
Yuna Dan Sebenarnya..
dugaan jid...xsabar aku nak blk JOHOR!!!!! T_T

[zali]
byk la edurane 8 jam..baik tdo beb klu nak hilang tension.. heee~~~

klu lah aku byk duit..dah lama aku dapatkan nasihat CINTA dan send ke 33822. mslhnya 5 kupang pon terkial nk kuar dari poket neh...

gravatar
Tanpa Nama berkata...
Rabu, Mac 18, 2009 9:24:00 PG  

layannns drama larr fulakkks.. ehehe

gravatar
typical.girl berkata...
Rabu, Mac 18, 2009 9:41:00 PG  

pnjg nye comment masing2 :)

haish,
just nk kasitau..yg pasal Earth Hour tu, just tutup lampu je..bukan semua..

so xdek la ur housemate nk gado2 nk iron baju or berebut plug :)

-keep it up-

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Rabu, Mac 18, 2009 9:57:00 PG  

[en.me]
tular..drama melayu biasa la... =p

[isabel]
yer saya tau ..lampu jer.. =]
tp xkan org nak gosok baju dlm gelap...awok niii..

tq sbb senggah..hee~~

gravatar
Fareenz berkata...
Rabu, Mac 18, 2009 10:18:00 PG  

eh eh...

saya bc dlm web mane ntah..yang earth 60 hour tu, tutup semua.

dr fridge hingga ke charger.air dan semua. zero energy used.

well, itu lg better kan?bagi la bumi rest kejap. kite dah guna almost 23 years tenaga bumi nie.

me and my bro decided nak tutup semua. termasuk fridge, sebab after 1 jam boleh bersihkan peti ais yg dah agak lama x bersihkan.hahaha!!

eh encik hint, hanya kerana 1 kesalahan, 10 kebaikan yang die curahkan kt kite, kite x ingat??i mean, siga dis kpd sije jaka.mmg la mrh, kalau sy pun, but after awhile SAYA REALIZED yg die utk sy, bkn org lain.

give siga dis a chance.semua melakukan kesilapan kan.setan pun ade kt mane2 nak meruntuhkan hubungan seseorang, nak porak perandakan manusia.

mungkin skrg sije jaka marah yg amat, tapi im sure one day sije jaka akan calm, but this is where siga dis harus memainkan peranan, pujuk sije jaka.minta maaf dan sbg nya.

perempuan perlukan perhatian. bile lelaki lepa sikit, buzy sikit, mulalah perempuan buat perangai. (berdasarkan pengalaman)

kalau kita cinta dia, pergi kat dia. tapi kalau kita cinta dia, dan dia xnak, just lepaskan dia pergi. utk kebahagiaan dia.

*sy bkn dr chenta, pesakit cinta, yea*

gravatar
Fareenz berkata...
Rabu, Mac 18, 2009 10:24:00 PG  

oh soalan kamu,

ye. saya admit apa yang saya buat dulu memang salah.mmg SALAH!

tapi saya tak pernah, ulang suara, tak pernah buruk2kan pasangan saya.tp dr chenta yg memang ada ati tu yg buruk2kan pasangan saya tu. motif?boleh fikir sendiri.

pasangan saya tu mungkin ada tahap kesabaran yang tinggi, terutama pada saya.dan saya took him for GRANTED.

jadi, sije jaka harus bersabar.siga dis akan pulang tidak lama lagi.

kot.

gravatar
yR berkata...
Rabu, Mac 18, 2009 1:18:00 PTG  

only time would tell...

kalau ada jodoh, tak ke mana...

betul tak?

gravatar
Unknown berkata...
Rabu, Mac 18, 2009 4:13:00 PTG  

BMW...

BMW ni apa?

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Rabu, Mac 18, 2009 4:27:00 PTG  

[fareen]
yeah..go fareen..saya pon akan support gak..=]

nak xnak..mmg kena jugak..bg la BUMI kita ni rehat kejap..siang malam kena bantai...cianyer..T_T

Mmg sije Jaka da calm dah..tp siga dis tlg la jgn buat sth yg bangkitkan kemarahan sije jaka. tunjukkan kseriusan siga dis utk hidup dgn sije jaka...

psl org ke3..mmg dia ni mcm batu api..srius..mgkin kita xsedar dgn perwatakan org ke3..lps hub betul2 meletup..baru kita sedar apa yg kita buat tu betul atau salah...

fareen...'kot'... =p

[yusof]
yg ni plg setuju..klu ada jodoh xkemana..aku akan cuba beri ruang dan waaktu utk bersatu kembali..tu pon klu jodoh memihak..

[zali]
BMW?..ko xtau ker?..xkan metro cam ko tatau kot?? =P

*Best Men Win

gravatar
Unknown berkata...
Khamis, Mac 19, 2009 8:33:00 PG  

pandai pun, itu phrase yg org lelaki patut tau...

ada lagi satu phrase

L.M.S

cUba teka apa...

haha

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, Mac 19, 2009 9:41:00 PG  

Lose Men Sucks?

gravatar
Yazid Husain berkata...
Khamis, Mac 19, 2009 11:17:00 PG  

Bila merasa sepi
memandang dongak ke langit
terhapus duka dihati

Sasuka - Terbang Aku ke Bulan

Sendiriku pelajari
Pengalaman hidup sendiri
Ku sendiri
Relakan relakan
Agarku mampu berdiri sendirian

MUH or Twickhead - Guris (OST KAMI)

p/s: turun naik hidup, pasti ada soundtracknya.

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, Mac 19, 2009 2:40:00 PTG  

HAIH..tulah..ada jer OST yang seswai ngan current themes of ourlife.

gravatar
Unknown berkata...
Khamis, Mac 19, 2009 2:54:00 PTG  

Last men standing la...

hahaha

enjoy

Catat Ulasan