Medan Beradu Tekak

files , ,

Klu dulu, zaman muda2 kat Tganu dulu..aku ada la jugak follow kekawan g karok..tapi seingat aku 2@3 kali jer aku pernah nyanyi..tu pun karok bilik..lepas pada tu..bila dorg ajak..aku da kureng nak ikut..bukannya xnak support..tapi xminat dan terlalu bisang..dorg ni..klu bila da start nyanyi mahu spuluh duopuluh lagu dorg hentam..kdg2 aku kuar jap amek angin pastu baru masuk blk dengar dorg melalak.. =) tempat biasa yang ktorg g, Karok Biskut (sbb sblh mnyebelah ngan kedai biskut). Aku ada jugak keinginan nk nyanyi..tapi aku tahu suara aku xsedap..cam katak..klu dalam toilet tu aku layan la jugak..sbb bila aku nyanyi dalam toilet, aku rasa suara aku sedap duuhh~~…

Semalam (25hb) adalah hari pertama aku follow ofismate aku g karok kt Johor ni. Dorg pilih area Pulai..entah la..aku pun xtau jalan mana tah dorg masuk..sbb bila aku nek jer kreta..aku ttdo dan tba2 jer dah sampai kedai Kafe Santai Ria… yang uniknya…kedai tu..klu korg nak karok..free jer..xkesah pun brapa lagu…yang penting lu order benda alah dibawah.

Karok kat sini aku cukup mencabar kejantanan pondan sbb kena melalak secara open...aku kagum betul ngan dorg nih..brani..klu aku..?sampai sudah aku xnak…mmg klu dapat hidayah, mau kena tunggu beruban dulu baru aku yakin kot….
Otai karok kat atas,adalah pekerja ofis aku jugak..dia la yg yer2 promote ktorg tempat ni..otaimer ni bukan calang2 org beb..setiap kali datang mesti bawak CD album dari rumah…ngeri plak aku tengok….sbb minat gila babos ngan karok ni..dia kerap la jugak dijemput jd DJ org kawen area Johor ni..haih..kehebatan si fulan ni diserlahkan lagi dengan kritikan pedas dan panas bila org lain nyanyi x ikut tune..T_T siap bangun duduk sebelah penyanyi tu..da n follow nyanyi kuat2 bersama2..phyco duhh~~..T_T…

Semangat tak semangat dorg ni.korg leh tgk cara libasan mencari lagu. Sorg mencari lagu dan sorg dok jeling2 xsabar menunggu turn..(dalam hati dia cakp..lambatnyer!! hati dia gtau aku..korg apa tau..) .Ktorg yang hadir malam tuh dalam 5 org la termasuk aku..aku sorg jer tak nyanyi..aku nikan pemalu… ;-) klu bab free..memang kena bantai betul2..xsempat habis korek tinga..mesti ada jer yang volunteer nak g melalak. Awal mlm, byk lagu2 rancak..bila da makin larut mlm sket..mula lar lagu2 sepoi2..lagu2 mendayu berkumandang…TAKBIR!!

Tiga jejaka diatas (gambar diatas) adalah pencabar terdekat kepada Juara Bertahan (gambar dibawah).
Dorg dok asyik provoke aku..mcm2 kutukan mahupun pemangkin untuk aku disembur bertali arus..tapi hati aku ni tetap tega mempertahan!! Aku xkan nyanyi duhh~~ malu…sebab aku tetap aku..

Esoknya sampai kt opis..kedengaran rungutan dari juara beratahan.. “pehal kat kedai tu belalai jer”..otaimer mencelah.. “nnt kita g kedai lain..tp kena byr la..singgit satu lagu..dan kat situ ada gelek gerudi..”…*erkkk…karok pun ada org joget gerudi jugak ker…T_T

Org johor ni memang kuat karok duhhhh~~..mana2 pegi mesti jumpa dengar org tgh nyanyi..xkira masa..kdg2 malam2 buta pun ada lagi yang melalak..haih..t(klu seap ok gak...) tapi kat sini xmacam kL..pusat2 hiburan wajibal tutup pukul 12 malam. Aku sonox r duk sini..Cuma agak jauh dari org yg tercenta..susah ati la…

13 Note:
gravatar
Yazid Husain berkata...
Jumaat, November 28, 2008 4:11:00 PTG  

ada, ada yang ada GRO lagi. Hati-hati

gravatar
yR berkata...
Jumaat, November 28, 2008 9:38:00 PTG  

ak tau ko "pemalu"... cuma ak kesal satu, x prnh dgr lagu "My heart" pasangan K. Buat pengetahuan anda, lagu ini sering kedengaran di biskut, sebab ada org tu slalu kena paksa nyanyi. tapi sambil2 di paksa, dia berlatih ngan baik lagu ini. Manala tau, dapat nyanyi sama2 lagi...uhuh cayala acha@ekin.

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Isnin, Disember 01, 2008 8:36:00 PG  

[Yaz]
uuu..GRO...syoknyer...ko ni tau2 ajer benda2 camni...betong jom!!!

[Yusof]
eeehhh...penah la aku nyanyi ngan dia..ko jer yg xdtg time tu...aku ni suara emas...org tertentu jer yg leh dgr suara aku..ko apa tau...uuuuiii..tahu la ko nyer buah ati pandai nyanyi..leh tarik tinggi2..uuuuu~~~...

gravatar
Yazid Husain berkata...
Isnin, Disember 01, 2008 4:23:00 PTG  

he he he
dah lama berhenti. stop dah nak khawin. he he he. dah x nak ajar org lagi. he he he

gravatar
Fareenz berkata...
Isnin, Disember 01, 2008 10:00:00 PTG  

"cuma agak jauh dari org yg tercenta..susah ati la.."

ala sweet nyer...hikhik!!

kite linked kamu..susahla sek nak cari kt page She..:)

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Selasa, Disember 02, 2008 7:58:00 PG  

[yaz]
lambat lagi r ko nak kawen..baik ko iktiar setel sumer hantaran tuh..3 minggu lagi duhh~~~
yelah tu da xnak ajar org..aritu ko jugak bagi info betong..ngee~~~ akuariummmMM~~~~

[fareen]
haip..mmg r susah ati..aritu she igt nk jumpa kamu sabtu lepas kt KL..tp masa xsempat..dia nmpak cam sedey..

nnt saya link kamu jugek... =)

gravatar
Fareenz berkata...
Selasa, Disember 02, 2008 2:00:00 PTG  

memang la tak sempat...dah kamu dua gado2 manja..hahaha!!

kite pun sedih x jumpe die..nazar ckp xpyhla jumpa..bg diorg time manja2..

die cm fhm je perasaan seorg lelaki..hahaha!!

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Selasa, Disember 02, 2008 2:33:00 PTG  

kamo ney..x r camtu..apa salahnyer klu kamo jompa kejap..kawan ngan chentha mesti mau balance..haih..T_T

gravatar
Fareenz berkata...
Selasa, Disember 02, 2008 10:28:00 PTG  

haikel,
perempuan bila dah jumpa, pastu dah start borak..memang tak la kan ingat kat org lain..haha!!

takpe2...insyallah jumpe nanti..:)

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Rabu, Disember 03, 2008 8:10:00 PG  

shhhhhh!!!
jgn sebut nama kats sini..hehehehe...betul pulak kamu eja eja nama saya yer..

pompuan mmg..suka sgt gosip..mgalahkan lelaki... =)

gravatar
yR berkata...
Khamis, Disember 04, 2008 3:32:00 PTG  

yeke suara emas? peh... tapi bila fikir balik, prnh gak ak dgr masa tu time ak,adik n abg kat dlm k-box. saat2 perpisahan, ada gak suara2 sumbang ko kedengaran, boleh la.

buah ati? xde la...i am single

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Jumaat, Disember 05, 2008 3:39:00 PTG  

aku yg bersuara emas ni xleh bukak mulut...nanti jatuh r mas aku...hanya org tertentu jer dpt dengar suara emas aku...

ko mmg la single..tp hati da bpunya...uuuuu~~~`

gravatar
esporton berkata...
Jumaat, Disember 12, 2008 10:52:00 PTG  

belom lagi ko dengar she-sha nyanyi lagu..
umpama mimpi dalam mimpi..
meletopzzz...
kalu ada masa p dengar kay..

Catat Ulasan