Secubit Kebenaran Kisah Hidup

files

Otak aku makin lemau untuk berblog kali ini. Bercuti sakan 4 hari buat aku terasa malas tahap cipan untuk balik semula ke Johor. Johor ada aura tersendiri yang buat aku gemar untuk menetap disini. Sahabat terbaik yang pernah wujud dalam hidup aku hanya disini. Sedang sepanjang hayat aku, tidak sekali pon pernah aku melabel siapa sahabat baik aku. Disini lain ceritanya. Sahabat ada dimana-mana. Perlu bahu, mereka sentiasa menadah tanpa kompromi. Bukan aku tidak sayang kawan yang lepas, cuma aku sendiri tidak pasti akan dianggap sahabat atau tidak.

Johor atau Kedah? Bingung. Kelantan tetap dihati.
Yang pasti bukan Terengganu mahupun Perlis (Ini Pahit).

Hari ini, dengan otak yang separa auto terpaksa sekali lagi untuk aku berfikir bagi menjawab tag dari gadis comel. Aku tak biasa menolak pelawaan dari seorang gadis. Mahukan kenyataan yang benar sahaja? Selama ini pon, aku tak pernah menipu pon tentang apa yang aku tulis. 3 kebenaran.. hurm?

Kebenaran Satu :

Sudah 6 tahun aku dengan selambanya mengorek hidung pada waktu bulan puasa. Aku sangat tak faham dengan cara penafsiran ‘kaedah batal puasa’ yang diamalkan di Malaysia. Rongga~ hurm.. tapi aku tak akan melakukkan aktiviti ini secara terbuka walaupun ia tiba-tiba menjadi halal untuk dijamah. Sebab aku tahu Melayu Malaysia akan mudah melenting jika melihat tindakan aku.Mungkin bisa aku di cop menghina agama. Aku hormat fahaman dorg. Aku buat secara tertutup. Aku buat secara senyap. Aku malas mahu berdebat. Jika tidak yakin dengan apa yang aku buat sekarang ni, sila rujuk pada pakar. Sebab blog ini bukan tempat untuk menafsir agama.

Kebenaran Dua :

Kenapa, bila aku cakap aku pemalu dengan perempuan. Aku di hamun.
“B%b&..Muka cam ko ni pemalu? Blah lar wei..”
Walaupun manusia yang paling rapat dengan aku sekalipun tak akan pernah percaya jika aku keluarkan statement diatas. Apa yang kamu nampak hanya lakonan plastik untuk menutup kelemahan hakiki aku.

Kebenaran Tiga

Aku sangat baran. Buku lima aku sudah tiga empat kali menyinggah pada muka-muka yang terpilih. Bukan aku yang pinta. Tetapi insan malang itu yang meminta. Jangan sesekali wujudkan suasana tegang. Jangan sesekali melakukan provokasi tanpa batasan. Aku sangat baran. Cuma sejak dua menjak ini, baran aku menyembah bumi. Ego aku tewas tersembam tanpa rasa ingin untuk bangkit kembali. Hanya kerana dia.

22 Note:
gravatar
ZaliHazali berkata...
Rabu, September 02, 2009 4:51:00 PTG  

wooowwwooooo
jiwa nampak tenang hati tuhan saja tahu...

sesapa di sini nak "on me" ke senibong sila contact han...

hehe...
kebenaran 3, sila lepas amarah anda pada dinding, itu much more better...

gravatar
Khaleeqa Idrus berkata...
Rabu, September 02, 2009 5:19:00 PTG  

Haaa! Mcm nilah kawan :give me five sket: Ehem, terima kasih atas pujian dan gelaran 'gadis comel' yg kau beri. Sayang seribu kali sayang, tiada tambahan pahala puasa untuk pujian kepada kaum Hawa. Hahaha!

Eyh Haikel,
Mana boleh korek hidung sesuka hati. Lainlah kalo hidung kau sama dgn hidung aku yg ade klasifikasi! :kenyit mata:

Hakikatnya, semua laki ada perasaan malu terhadap perempuan, cuma tidak terserlah sangat sbb ego lelaki mengatasi perasaan malu. Aku tahu. Dan aku yakin! :D

Baru igt nak isi borang calon bini, tetibe takut pula buku lima kau singgah ke muka aku pulak =/ Haha!

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Rabu, September 02, 2009 5:58:00 PTG  

hahah..serabut ke kalo xkorek idung sehari weh?korek idung malam ke?aku pon rs cam xleh jek..tapi kekadang aku 'ter'korek gak..perbuatan atas sistem auto..

n bagus la kalo baran ko makin kurang..dets good..ia menunjukkan bahawa kau semakin matang dan tenang..seswai dah nih untuk terus ke fasa baru..*wink2

gravatar
tHe anIMateD bIJaN berkata...
Khamis, September 03, 2009 4:29:00 PG  

egois anda rebah. xsalah. buang skiap negatif tu kan bagus. pray then =)

gravatar
qyla berkata...
Khamis, September 03, 2009 6:26:00 PG  

betul..Perlis itu pahit...
tapi Terengganu itu manis..heheheh

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, September 03, 2009 7:53:00 PG  

[zali]
xmo marah pada dinding. dinding xsalah. aku nk marah pada kucing sengal zul jer. bebal sgt~ ko ni byk sgt neh terpengaruh dgn dongeng rakyat. =]

[khal]
ko ni..belum cuba dah gelabah..apa salahna isi dulu..permohonan diluluskan atau tidak itu kerja tuhan... =]

dan hidung serombong kapal aku ni hanya ada satu jer..itu sebab diharuskan secara berteusan untuk mengorek tanpa henti.

[duck]
xdelah..aku tak matang pon lagi.baran aku ada. cuma dalam kawalan. =] korek hidung adalah kewajipan aku hanya dibilik air sahaja okey.aku cukup anti dgn manusia geli yg suka korek tempat awam. damn~~

[Bijan]
Rebah. Aku sedang cuba lagi utk menjadi manusia yg lebih baik. Nafsu terkawal pon mcm best jugk untuk d letakkan sama aras dgn ego dan baran. =]

[qyla]
pahit~~ sampai jiwa kacau. terlebih kacau tanpa sebab. penangan cinta. cinta buta~

gravatar
en_me berkata...
Khamis, September 03, 2009 8:06:00 PG  

rajinnyerr wat TAG ghitewww..selamat berpuasa abang hint itteww..

gravatar
Rozita berkata...
Khamis, September 03, 2009 11:23:00 PG  

bab korek idung ni..wallahu'alam..

gravatar
Yazid Husain berkata...
Khamis, September 03, 2009 11:25:00 PG  

chenta kepada yang ESA tidak akan pudar

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, September 03, 2009 12:35:00 PTG  

[en.me]
rajin la..buat tp lambat..

[rozita]
nnt akak cari eh~~ saya pegang apa yg saya tuntut..

[Yazid]
xkan jid..xkan skali2 aku berpaling..

gravatar
AZri Ace berkata...
Khamis, September 03, 2009 12:46:00 PTG  

SABAH

sabah itu sumandak
sabah itu ikan sedap
sabah itu diversiti
sabah itu tenang
sabah itu kaya
sabah itu manis
sabah itu pahit jugak
sabah itu membuatkan aku makin sihat
sabah itu tempat aku hidup dlm kehidupan sebelum ini
sabah itu malaysia!

ko dtg sabah,ko xkan berpaling ke johor, perlis, tganu, etc.

sabah, tanah lepak aku:D

gravatar
AZri Ace berkata...
Khamis, September 03, 2009 12:48:00 PTG  

lagi satu.
sabah - boleh je ponteng pose siang2 makan kt mane2 pun.tp kalu ko korek idong tgh2 jalan, mmg nmpk jelik bah.

owh ya, aku nk mandi laut depan umah aku petang nih sblm berbuka:D

mungkin terminum , tp itu xpa.

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, September 03, 2009 2:12:00 PTG  

[azri]
ko biar betik..aku pernah terlintas untuk berhijrah. jauh sejauh mungkin. tapi ko buatkan au lebih teruja..aku teruja..tp klu aku ke sabah..smkn jauh la aku dgn insan yg aku sayang..jauh~~

gravatar
.:Mrs Hafiz:. berkata...
Khamis, September 03, 2009 3:51:00 PTG  

1st : anda rupa2nye sgt jiwe ye kal. there is soft spot yg dulu aku tak nampak!!

2nd : anda memang pemalu!

3rd : korek idung tu jgn lupe bsuh tangan. muahahah.... itu juga faveret ku tapi so far masih dpt ditahan keinginan diwaktu siang bulan ramadhan.
muahahhaha....

gravatar
Tanpa Nama berkata...
Jumaat, September 04, 2009 10:57:00 PG  

suke johor???
bleh lah sy mgoda kamu yer!!!!
hahahaha
im kidding ok..
aq ni stok2 pg,ptg mlm kereje n lab..
blh mati kering guy yg bpacaran same gue

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Sabtu, September 05, 2009 7:02:00 PG  

[amy]
Amy, rupa2nya masih wujud manusia mcm ko yg akui aku pemalu..haha..OMG!!

aku bkn penggemar korek idung,k..aku korek pon time mandi n smstinya aku basuh tgn dgn sabun..ngerti.. =]

[wawa]
Goda la wawa...hantar jer proposal...lulus ke tak lain citer..=j Johor Heaven!!!

gravatar
Tanpa Nama berkata...
Sabtu, September 05, 2009 9:05:00 PG  

ORANG JOHOR mmg sempoi dn MEMANG ROCK!
tAk RoCk TaK Johorean!

gravatar
HANI IZWAN berkata...
Selasa, September 08, 2009 11:02:00 PG  

hai haikel!

im ur umt-mate a.k.a kawan cira.
ingt?

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, September 10, 2009 12:24:00 PTG  

[tanpa nama]
johor mmg heaven...rasa nk menetap kat sini jer..

[Bird Honey]
cira mana eh?..saya ni pelupa... =]

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, September 10, 2009 12:43:00 PTG  

igt sudey!!! hahaha..

gravatar
Tanpa Nama berkata...
Khamis, September 10, 2009 5:32:00 PTG  

2o years ago, jb known as city that famously heaven for rockers from singapore and malaysia to show their gitarist skills.
And the group decides to make Battle of The Band 1986, Johor Bahru.
Many rockers particated and mostly from jb, singapore, batu pahat, muar and ipoh.
The famous rockers such as Ekamatra, Sweet Charity, Hurricanne, Mega, Dinamik, Febians, leftanded, Burnmark, Gersang.

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Jumaat, September 11, 2009 7:50:00 PG  

[tanpa nama
erkkk..oh..okay..dasyat sanagt knowledge ko..taip tu aku baru keluar dari muka bumi..xkesah r rock ke x..yg heaven tetap heaven..hahaha

Catat Ulasan