Dilema Ketuat Nasi Mak Jah

files

Manusia segenap pelusuk alam, mahu tidak mahu menu hariannya mesti berkisar tentang perasaan dan emosi.


“ Ko rasa umur Pakwe aku berapa” Kawan Bulat.

“Aku rasa 31 atau 32, kan?” aku.

* Kawan Bulat sengih.

“35. Pakwe aku tak tau nak panggil bapak aku apa, Klu Uncle, bapak aku baru 45”

**********

Soal hati di bicarakan dengan pertanyaan bukan kelipan.


“Aku nak pandangan buruk baik hubungan Bulat” Kawan Sasa.

“Aku ok. Dua-dua berkongsi hidup bercinta dan jaga pasangan.” Aku.

“Yang Buruknya?” Kawan Sasa.

“Anak masih sekolah, tapi bapak dah pencen”. Aku.



Tapi Itu soalnya nanti...

20 Note:
gravatar
ZaliHazali berkata...
Khamis, September 10, 2009 8:23:00 PG  

even kalau kapel sebaya pun, akan ada wujud masalah, msg2 ada pro dan kontra

saya dah tukar tajuk link, sila save kan yer, thank you...

http://tawaketawa.blogspot.com/

gravatar
Rozita berkata...
Khamis, September 10, 2009 8:27:00 PG  

jodoh di tangan tuhan
kita boleh rancang tp tuhan tentukan
moralnya..kawin lah masa muda
supaya anak cepat besar seblum kita pencen mehahahah

gravatar
en_me berkata...
Khamis, September 10, 2009 8:30:00 PG  

lambatnyerr pakwe dia nak kawen tewww.. uhuhu

gravatar
Fairuz berkata...
Khamis, September 10, 2009 8:58:00 PG  

soalnyah hati

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Khamis, September 10, 2009 9:18:00 PG  

kalo pencen duet berkepok xpe gak..kalo x,seksa..hmmm..aku harus pertimbangkan semua tu jugak kan (aku pon berniat nak pakwe tua dalam 10 taun dari aku)hahahhaa..siot kan?

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, September 10, 2009 11:36:00 PG  

[myself]
cinta mmg buta...buleh buat aku sasau..kah3...

[rozita]
betul tu kak.. tp klu org macam saya ni..singe..xde calon..saya nk org xnk..mgkin kawen lambat gak..isk3..

[en.me]
hujung tahun ni tunang..tahun depan kawen =]

[fa]
soalnya hati siapa yang tahu...?

[duck]
ko nk pakwe tua?beza 10 tahun?..kawan bulat aku 23..pakwe dia 35? ada beran x utk besarkan lagi gap?..hahaha..
aku tahu sbb apa ko nk pakwe..hahaha..

gravatar
.:Mrs Hafiz:. berkata...
Khamis, September 10, 2009 12:10:00 PTG  

tua-tua pun duit dh menebal di bank.
dh pencen tp saving byk lagi takpe.
org kate tua-tua ni lebih matang.
kal, ko carik la 10thn lg mude dr ko.
agak2 sekarang ni tgh tunngu result PMR.
klu ko pinang skrng, sure hntrn sket je kne bg, sbb bru level PMR.
hikhikhik

gravatar
Tanpa Nama berkata...
Khamis, September 10, 2009 4:43:00 PTG  

ish...budak pmr...
mcm ni ak nak try lah..
nasib bek ko sedarkn aku..

gravatar
Fairuz berkata...
Jumaat, September 11, 2009 1:30:00 PG  

sedangkan diri sendiri senantiasa berada di dalam kekeliruan. so, who else? nobody knows~~

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Jumaat, September 11, 2009 7:31:00 PG  

[amy]
gila ko..PMR nth kemana..spm nth keman..T_T budak2 hati terkinja2 dia len macam sket..bahaya..tujuan hidup dan kawen pon xjelas sgt lg.mcm dah amek anak angkat la pulak ..haih..xnak ah aku..tp hakikinya mmg aku kena cari yg muda sbb muka aku ni 5 tahun dari usia sbnr..hahaha..

[tanpa nama]
ko ikut la petua si amy..cam gamble jer...jgn mnyesal sudey..ko ni laki ker pompuan?klu laki ok lah..tp klu pompuan ko nk cari pakwe PMR ker?

[fa]
Keliru..mungkin masa jer yg boleh hilangkan. ini bukan teknik pnyelesaian masalah matematik,kan fa? hahaha ;) ini perkara emosi yang tidak ada kayu ukur. Org ketuk tlg kejutkan dgn tukul skalipun, klu kita sendiri xsedar2..xguna jgk.. aku pernah laluinya...dulu =p

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Jumaat, September 11, 2009 1:25:00 PTG  
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Jumaat, September 11, 2009 1:25:00 PTG  

siot ah ko nih..dari gaya gelak ko,aku da rasa cam sumtin wrong..haih~~

hah,cite..nape ko rasa aku punya taste camtu?pe teori ko?try to amuse me k..

gravatar
Khaleeqa Idrus berkata...
Sabtu, September 12, 2009 8:26:00 PTG  

Tataulah aku yang bengap ke ape, tapi aku kurang faham entri ni, Haikel. Tp nak tahu gak. Terangkan, tlg :)

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Ahad, September 13, 2009 10:11:00 PG  

[duck]
hhaha..anda pilih?...ermm..sbb xtau..aku pon xkenal ko..aku juz buat spekulasi jer..klu ko rasa ia betul..aku ucap tahniah jelah ek..hahaha..UUuu~~ suami muda siot~~

[khal]
ini entri merapu~~ =]
cinta xkenal usia..klu anda pilih lelaki tua sbg pilihan..anda tanggung sendiri baik buruknya..tp smuanya terpulang pada kita..

gravatar
Khaleeqa Idrus berkata...
Ahad, September 13, 2009 2:58:00 PTG  

Oh, terima kaseh!
Tp laki tua yg mewah dgn harta dan kasih syg, aku suka. Tapi bukan mewah dgn bilangan bini. Aku tak suke tu.

Beza bapak aku dgn mak aku 8 tahun. Org kata mak aku tu kakak aku. Org kata pulak bapak aku tu atok aku. Agak siot tapi comel bila dorang berkata begitu.

HAHAHA.

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Ahad, September 13, 2009 3:46:00 PTG  

cute bukan ... ;)

kdg2 xperlu kita pikir tlalu jauh kdepan..nnt semua kerja xjd..dan kdg2 juga, kuasa cinta ni lebih dari segalanya.kesulitan,Keburukan, Kepahitan,Derita, Smua itu jadi manis bila ia sentiasa dikaitkan dgn cinta..cinta..kuasa yg jgn dpandang remah..klu cinta..cuba cinta org yg kita cinta dgn sejujurnya. aku buat kesilapan yg lepas soal cinta. dan aku perlu mencarinya sekali lagi.

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Ahad, September 13, 2009 9:30:00 PTG  

weh..manede..aku tamau laki muda dowh..xkuasa nk layan..kang manje ngengada..sama naek ngan anak kang..haih..tamo..tamo..

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Isnin, September 14, 2009 8:20:00 PG  

pergh..manja2 ngn laki sendiri kot~~ ok latu..ngeratkan hub..aku suka tgk suami isteri bermanja-manjaan... nnt aku nk manja2 dgn future wife aku..;) insyaallah..

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Isnin, September 14, 2009 5:30:00 PTG  

manje2 tu okeh aja..tapi kalo melebihi anak manjenye,memang sasau weh..aku pon mau manja2an ngan suami aku suatu hari nanti..hiks *gediks je..

aku akan amiiinkan untuk ko..kawen cepat2 sket..hahha

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Selasa, September 15, 2009 5:58:00 PG  

segala kebaikan untuk aku..aku terima dgn hati terbuka..amin.. sbb perkahwinan itu saya kebaikan jugak..kebaikan utk agama.

kita sama2 lah elak..jaga org tersayang dgn gigih~~ selalu2 lah bermanjaan. xrugi. =j

Catat Ulasan