Why I'm Bloging?

files

Aku lebih suka berblog bukan semata untuk mengutuk tapi sebagai medium yang melempiaskan nafsu hati yang serasa terbakar, terhina, tertindas, terkeciwa, terindu, tercinta, tergembira, tertawa. Maka dengan permulaan “Ter” inilah wujudnya hint perihal-perihal yang dicoretkan dari semasa ke semasa. Catatan yang tertera bukan dalam bentuk paksaan fizikal untuk menaip tetapi lebih kepada omongan hati bila ingin berbicara.


Dulu semasa muda, terpanggil aku untuk berblog bukan atas dasar suka-suka tapi hati terpanggil untuk menyahut salakan dari seseorang yang dulunya mengisytiharkan dirinya sebagai sahabat sehidup semati tak mau. Tembelang terpecah apabila aku terbaca diari hidupnya yang juga tercoret didalam blog kerna dia tersalak terlebih-lebihan.


Gunting dalam lipatan? Talam Empat Belas muka? Lidah bercabang? Murai tercabut ekor? Kera kena belacan? Sila tag pada si fulan itu.
Itu sememangnya scubit unktan dari aku keatas barang lama, Cuma yang buat aku terkilan, lakonannya agak mantap buat aku tak sedar kerana selama dalam tempoh cacian tersebut aku sedikit pon tidak terlintas untuk melebelkan beliau seperti peribahasa diatas. Itu ceritera dahulu. Sekarang tidak lagi. Sekelumit dendam pon tiada. Baran aku dalam sela waktu tertentu sahaja, bukan sepanjang hayat hidup aku. Walau apa pun. Ribuan terima kasih kepada si fulan tersebut. Kalau bukan kerana dia, dunia blog ini mungkin aku tidak kenal.

Tag :



p/s:

Angkara "Ter" maka lahir lah http://hintdariperihal.blogspot.com/

20 Note:
gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Khamis, Ogos 20, 2009 6:14:00 PTG  

pegang mic cam mas idayu dowh..siot ah..hahhaa..gilek..

tape,aku akan usahakan pen'tag'an korang..hahha..tunggu........

gravatar
Khaleeqa Idrus berkata...
Khamis, Ogos 20, 2009 8:55:00 PTG  

Aku suka ayat kau, sungguh :) Kau tag aku? Buat tag pasal mcm mana aku terfikir utk berblog ke? InsyALLAH aku akan buat sesegara mungkin.

gravatar
Azri Ace berkata...
Khamis, Ogos 20, 2009 11:43:00 PTG  

org kata ini ialah blessing in disguise :)

tgk, skg ko ada blog yg boleh dibangga2 kan. aku tgu 10 minit nih nk tgk blog ko. untung ada update baru:)

keep on writing dude! FFS, our war is in our hand!!

gravatar
Azri Ace berkata...
Khamis, Ogos 20, 2009 11:44:00 PTG  

org kata ini ialah blessing in disguise :)

tgk, skg ko ada blog yg boleh dibangga2 kan. aku tgu 10 minit nih nk tgk blog ko. untung ada update baru:)

keep on writing dude! FFS, our war is in our hand!!

gravatar
Rozita berkata...
Jumaat, Ogos 21, 2009 9:36:00 PG  

berapa banyak 'TER' daaa

gravatar
ShE-iS-Me berkata...
Jumaat, Ogos 21, 2009 10:29:00 PG  

Sowi r kwn haha bkn sbb rambut aku menghilang byk bende yg bersarang dlm kpale hotak ak ni..

Perghhh ni kalo dh pegang mic cam gini kalo xgelek..failed
buntut ko kn mantap haha

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Jumaat, Ogos 21, 2009 2:06:00 PTG  

mantop ke?huh..nape crop pic tuh..hulah..hehhe

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Ahad, Ogos 23, 2009 8:37:00 PG  

[duck]
woit, mas idayu pegang macam aku la~~~

bukan crop la..aku klu g karok mesti kena pakai furdah..yallah..yallah..

[azri]
War?conflict itu sbnrnya adalah diri kita sendiri...tangani conflict..masalah dipermudah..thankz dude..ko tggu 10siap~~ hahaha~~

[rozita]
sbb smua benda berlaku secara Terkebetulan...T_T

[shida]
Mana ko tau bontot aku mantap?..suka2 jer buat statement maut kat sini..nnt org tagih dari aku..siot~~

[khal]
komen ko slalu buat aku senyum..rasa dihargai..sungguh =) nnt buat eh~~ jgn tak buat...aku tggu..

gravatar
en_me berkata...
Ahad, Ogos 23, 2009 11:03:00 PG  

mr. jojo.. adakah entri bermaksud ko sudah TERjawab TAG me yg ittewww.. hmmm

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Ahad, Ogos 23, 2009 11:26:00 PG  

yer en.me..saya sudah terjawab..en.me> Joe > Yazid > Perihal.

panjang ceritanya.. =)

gravatar
Khaleeqa Idrus berkata...
Ahad, Ogos 23, 2009 12:17:00 PTG  

Dulu taktau nama kau, aku pun panggil kau Hint Perihal. Skrg nak panggil Haikal je. Okey kan? ;)

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Ahad, Ogos 23, 2009 12:41:00 PTG  

jangan!!!!! salah tue ejaannyer..My name is Haikel..bukan suka suki letak hycheal.. T_T

gravatar
Yazid Husain berkata...
Isnin, Ogos 24, 2009 10:31:00 PG  

Yesterday,
Love was such an easy game to play
Now I need a place to hide away
Oh, I believe in yesterday
Mm Mm Mm Mm.....

gravatar
ShE-iS-Me berkata...
Isnin, Ogos 24, 2009 10:52:00 PG  

sbb aku slalu skodeng bontot ko hahaha

gravatar
Tanpa Nama berkata...
Isnin, Ogos 24, 2009 11:26:00 PG  

oh00ooooo en haikel..
meninggalkn tahek di blog gue ye...
jantan ko kte diriku ini?????
sy mmg pmpn ok...cett!!!!
hahahaha!! =P

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Isnin, Ogos 24, 2009 12:48:00 PTG  

[yazid]
I hv no more life for yesterday or tomorro..................


[shida]
woit..statement brani mati dibulan puasa... =p nnt aku terjumpa aku..aku skodeng ko nyer blk..siap la..

[wane]
cais... =p
itu bukan taik..tapi gua cuba menyedarkan diri mu..hakikat hakiki..

gravatar
Unknown berkata...
Selasa, Ogos 25, 2009 10:11:00 PG  

yazid dan haicel:
aku alergic dgr lagu yesterday the beatles tu...
ada memori...kehkeh...

gravatar
Yazid Husain berkata...
Selasa, Ogos 25, 2009 10:13:00 PG  

hahaha.

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Selasa, Ogos 25, 2009 3:05:00 PTG  

[zali]
ko ni kan zali..byk sgt memori..tapi smuanyer rahsia. asyik2 memori suka duka bersama adik ko.aku mahukan kelainan.

[yazid]
ko gelak sbb dapat rasa kathira kan?... ;)

gravatar
n i s a berkata...
Isnin, Ogos 31, 2009 5:44:00 PTG  

tag version baru? best doeh tag ni.

Catat Ulasan