Aku Percaya Pada Karma

files

Aku tak peduli.. Aku nak madah jiwang sket~~..

*Kecewa

Ada sahaja peluang untuk aku sebagai pencinta wanita, maka ada jugalah ruang untuk aku garapkan hari mendatang dengan penuh keindahan. Peluang dan ruang. Sebaik mungkin aku cuba gunakan dan hanya bayangan keseronokan sahaja digambarkan di setiap perjalanan sehingga akhir kehidupan. Kelibat balam terbang sejoli buat hati berbunga-bunga lagi. Mekar.

“I akan jaga you sampai bila-bila~~”
“I rindukan you, setiap hari I mengira detik waktu untuk kita bertemu~~”
“I bersama you bukan kerana harta dan wang ringgit~~”

Indah janji itu dari aku. Indah janji itu dari mu. Tapi semuanya terhenti seperti tidak pernah disuratkan apabila dusta tersirat ‘ter’ungkap tepat dari bibir mu.

Hari ini. Hari yang penuh dengan perasaan sugul.

Hati aku dari semalam menjerit perit terpekik-pekik terlolong-lolong. Sakit tak terkata buat lidah kelu dipasung ketat. Bila kecewa datang lagi untuk kali yang keberapa entah dari insan yang sama yang juga punya fiil yang sama. Insan yang pernah menabur janji untuk berubah sifat. Sigh.. Makna cinta dan rindu seakan mahu padam. Seperti bara ke fasa abu. Mungkin ia tidak akan lagi semarak dulu.

p/s : Entri penuh kecewa kerana punya insan tersayang yang hanya berperwatakan malaikat. Hati bolong. Ada siapa mahu tampalkan? Yer aku tahu, sbb aku mmg seorang loser…
gelak lah.. Aku memang dilahir untuk diketawakan.

19 Note:
gravatar
en_me berkata...
Selasa, Ogos 04, 2009 9:45:00 PG  

siannyerr..

gravatar
dila raden berkata...
Selasa, Ogos 04, 2009 11:23:00 PG  

orang kata

bila kau jumpa cinta sejati kau tak akan pernah mahu dia berubah

bukan kerana perangainya semua kau terpaksa terima tapi imperfection-nya akan jadi suatu yang perfect di mata kau

mungkin belum masa, kita baru 23

orang kata, bukan aku

gravatar
ZaliHazali berkata...
Selasa, Ogos 04, 2009 11:41:00 PG  

erm, kenapa keindahan dan ketawa aku itu hanya mampu kamu pertahankan untuk sejam yang pertama

penat ku alunkan lagu yang sama berulang2 agar dia tetap kembali pulang dan kekal bersamamu saban waktu...

bintang terlihat terang, saat dirimu datang, cinta yang dulu hilang, kini kembali pulang...

sekiranya perlukan advice, type CINTA, dan send kepada 22334

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Selasa, Ogos 04, 2009 12:32:00 PTG  

bagi aku,
jika perubahan yang kau butuhkan dari seseorang,maka,kau bukan cintakan dia..
tapi kau cuma cintakan bayangan dia yang telah kau cipta sendiri di dalam otak kau..dalam erti kata laen,kau hanya cinta pada diri sendiri..

untuk takrif cinta sebnar, maaf ya..aku maseh mencari makna takrifan itu..harus mencari rujukan lagi..

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Selasa, Ogos 04, 2009 12:48:00 PTG  

[en.me]
tq

[dila]
Mmg betul "Org Cakap"..Bukan stakat Org dah ckp..aku pon da buat..cuma, perubahan ni bukan sblm hub terjalin.. tapi slps genap hampir dua tahun. Hidup dgn penuh penipuan. Adakah perlu aku membiarkan ditipu oleh si dia atau cuba membentuk dia kepada peribadi lebih baik?..aku perlukan dia dlm hidup bukan mengikut acuan aku. tapi perlukan dia sbg insan yg dpt bersusah senang bersama, saling mempercayai, dan tidak sesekali membelakangi suami utk lelaki lain. 23 bukan satu angka kecil. tp ia satu angka untuk kita perlu berganjak dari pendrian lama. JIka pendirian org kata masih boleh dguna.kita guna.klu xboleh. kita berubah.

[myself]
gelak ketawa hanya sekejap sahaja kan..4 hari aku sanggup bersekang mata untk dptkan blk apa yg aku lepas. masa dan wang ringgit aku taruhkan wlpn sdg dlm kesempitan. Yg terhegeh2nya nmpk mcm aku. Yg terkejar2nya pon aku. Yg bertanyakan sudah bgn ke blum, makan ke blum, ada kat mana.Aku. dia hanya menunggu paggilan dari aku shj kah?..2 kali miskol..dah gv up..cukup utk gmbarkan tahap kobar keingann..Lagu tu hanya berakna utk aku..tp bkn yutk dia..kerana dia hnya una lagu tu utk insan dan lelaki lain yg dia lebih utamakan..

[duck]
sila refer komn pada dila. Aku tak sanggup ditipu..aku bukan jenis manusia penipu. aku didik suatu hub dari bawah berlandaskan kepercayaan. bukan penipuan. Aku didik segala masalah hanya dikongsi bersama bukan menjaja2 bersama jantan dan betina lain yg lebih cenderung utk mghancurkan hub.

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Selasa, Ogos 04, 2009 5:38:00 PTG  

weh..aku tau 'orang cakap', kalo tak usaha, kita tak akan dapat yang terbaek..tapi,aku tak berapa sokong..usaha hanya berkesan kalo ia dari dua belah pihak..kalo usaha tersebut hanya pada sebelah pihak, dengan erti kata laen, 'tergedik2', aku rasa better back off aja..

tapi,ini kata2 dari seorang gadis..sebab aku tak nak aku yang terhegeh2 pada seseorang yang tak namapk keikhlasannya..1st hand experience babe..

gravatar
Khaleeqa Idrus berkata...
Rabu, Ogos 05, 2009 12:08:00 PG  

Lelaki sebaik kau hanya utk perempuan yang sama baik sprti mana kau. Kekecewaan memang sesuatu yg pahit, tapi pujuklah hati dan berusaha utk ketepikan kekecewaan dan pndg ke hadapan.

Zaman skrg perempuan lbh byk drpd lelaki, bkn? Jd tak mustahil utk lelaki cari pasangannya. Cuma perlu explore lbh. Tak semua pmpuan berhati gelap, msh ada yang baik-baik utk kau.

Tabah, kawan!

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Rabu, Ogos 05, 2009 10:53:00 PG  

[duck]
Aku akan cuba bertahan..aku rasa aku mampu..dan si dia juga mampu..kerana kami mampu..cuma keadaan dan situasi kekadang tidak menyebelahi kami. Sigh..aku mengeluh lg..sbb aku perlu pikir masa dpn aku sambil bakal menanggung anak org.. =]

[khal]
Khal, aku lelaki yg jahat..utk dapat perempuan sebaik dia adalah suatu rezeki yg melimpah dari tuhan. IMan bisa turun naik, perasaan pon senasib juga.. Aku xnk cari lain..aku mahu dia sahaja...untuk yg lain tp tidak cinta..tiada makna juga..cuma satu jer gua pegang..jgn kencing gua.. =]

klu ko baca betul2 komen di atas..ko akan tahu brapa nilai umur aku..

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Rabu, Ogos 05, 2009 1:34:00 PTG  

kalo keputusan itu telah ko buat..maka,berpegang teguhlah..jangan sesekali timbul rasa tagu..kalo hati ko goyah, hati si gadis mungkin akan jadi lebih goyah dari ko..u have to be stronger bro..wiishing u all the luck u need..

gravatar
Khaleeqa Idrus berkata...
Rabu, Ogos 05, 2009 9:27:00 PTG  

Aku mmg dah tau umur kau since last week lah. You're 23 kan? btw, bila kau berdegil utk tdak cari lain, kau tak rasa kau seolah olah menolak takdir Allah yg jodoh kau bkn dgn dia ke? As if jodoh kau mmg btul2 bukan dgn dia. Sorry kalau menyinggung perasaan kau :)

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, Ogos 06, 2009 10:26:00 PG  
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, Ogos 06, 2009 10:56:00 PG  

[duck]
aku dah buat keputusan..Sbb masa depan aku bergantung kpd keputusan yg aku buat. Aku bukan tak pernah rasa menyesal..tp jarang skali aku ada perasaan tu..bila sesal datang mungkin ada tercelit ragu kot.

[khal]
yer..aku degil.Bukan aku yg buta..cinta tu yg buta. Kdg2 memaafkan adalah lebih baik darpd kedua2 merana. Peluang adalah perlu..Sbb aku sendiri pon bukan beryindak sebgai kawan yg baik.. =]
khal..im not mad at u..

gravatar
Yazid Husain berkata...
Khamis, Ogos 06, 2009 12:40:00 PTG  

hu hu hu

jangan membunuh diri

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, Ogos 06, 2009 1:43:00 PTG  

Jid, itu hanya frasa yg terkeluar terungkap di bibir..tp tak bermaksud sekelumit dihati.. =]

gravatar
qyla berkata...
Jumaat, Ogos 07, 2009 2:41:00 PG  

soal hati...sukar dimengerti..

sila TABAH...

setiap yang berlaku ada hikmahnya..

aku doakan kau bahagia..

doakan aku juga yer..=)

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Jumaat, Ogos 07, 2009 10:21:00 PG  

qyla, sukarnyer nk pertahankan soal hati..perlu utk dua2 saling mengerti baru wujud sesuatu yg sejati...aku sentiasa doakan yg terbaik utk sahabat2 aku..!!!

gravatar
ShE-iS-Me berkata...
Jumaat, Ogos 14, 2009 4:14:00 PTG  

Sabarlah wahai hati..
nak kaunseling dari aku tak hehehe

gravatar
Azri Ace berkata...
Sabtu, Ogos 15, 2009 2:35:00 PTG  

kenapa la aku xprasan akan entri ini. betul2..setakat perwatakkan yg seperti malaikat, tetapi hati dan dalaman seperti pelacur di simpang jalan petaling malam2 hari, buat apa kan. badan cantik, muka cantik, mengayat macam2, "i wont leave u la" , "don't leave me la", "i'll always love u laa", "you'll always be my man la", "we will make it tru laa" , "im so happy be with u laa", "u're my last one laa" , bla,bla, bla (all those bitches' words man) tp B.I.A.T.C.H. = BITCH!!!! at the end they'll eventually rerun their words back on their so-called new man. hahaha. trust me man, i've been in this position.

ahhh...no use of looking back and pretending my friend. u spilt it alllll out... +1 for that mate:)

feel itu mmg tetap sama, tapi ko ialah manusia yang bagus...kita sama2 bagus beb. aku xtau la orang laen kan. aku bercakap mengenai ko dan aku - haikel n azri. we deserve someone who deserves us. doesnt necessary you'll get someone better. karut jer tuh. if someone better,meaning ko akan dpt sorg yg lebih kaya, pangkat tinggi, lulusan tinggi, cantik tinggi, blah, blah, blah.

kita memang lahir utk diketawakan... we were born for this.we are the joker man... and we do not cry... "Why so Serious? " Chill ma man...

*Big ass, white skin, kin face, good smell, lovely words - behind all this, lies, deceits, good quality of silicon n plastic will trap you and only bring despair to us, plus the pussy smells man!! muahahahahaha... Haikel FTMFW!!!! (Haikel For The MuthaFucking WIN!!!!)
Azri FFS!!! (Azri For Fucks' Sake!!!)

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, Ogos 20, 2009 4:02:00 PTG  

[she is me]
lama ko sepi shida..sejak ko design rambut ko cenggitu..dgn hati ko skali ko bawak lari dari dunia blog nih..aku hargai sokongan moral ko..=)

[azri]
dah lama aku tak dengar carutan Fuck sake ni dari ko.. percayalah, aku sgt rindu carutan aku. rindu amat sgt. wlpn ko mencarut. tapi hati aku tetap berbunga-bunga jika carutan itu ditala pada muka sampah cm aku ni..tapi aku tahu. ko lain. ko sahabat. bukan sekadar kawan. U the man dude. dari dulu sampai akhir hayat aku suka ko. tapi tak bermakna bila kita suka sama suka kita patut dicop sbgai pasangan gaying. hahahha.. ari, masa berlalu.. hati berubah.. rindu berubah..cinta berubah.. org bersilih ganti..sperti minyak di isi dan akan terus di isi.. kerana milage setiap manusia tiada hadnya. Milage ini yang menentukan corak hidupnya. samada dia berduka dgn kisah hidupnya atau mau bercanda bersama2 ketika senangnya. tapi kebanyakan manusia hanya akan melakukan situasi yang gua sebutkan tadi secara terbalik. Bercanda bahagia bersama orang-orangan dan berduka bahu hanya dengan yang tersayang. Bagi aku hidup sentiasa tidak adil. tidak tidak bermakna aku tidak redha. tapi perihal ini buat aku jadi kuat. kuat untuk berubah dari setapak ke setapak lagi. bukan berundur dan pergi menjahanamkan diri kelembah neraka buatan sendri. Kuatkan dan tabahkan hati gua ersama2 org yg sayang gua..Tuhan, I Like U~~

Catat Ulasan