Patah Tumbuh, HIlang Tak Berganti

files ,

Semalam, berdesing gegendang telinga Aku dan Blazer apabila terdengar perbualan telefon dari seorang lagi sahabat, Bakso. Suasana sunyi parkir Plaza Angsana menajamkan lagi deria dengar kami.


“Bapak… Bakso tak suka la kerja kat sini…”
“Kerja Ok cuma environment dia tak best~~”
“Offer letter..? Resume Aso? Ermm..nantilah pak eh…”


Perbualan hanya kedengaran satu hala sahaja disebabkan Bakso tak bukak loudspeaker.
Keluh hati aku dan Blazer kelu.

Aku akui dan aku sedikit pun tidak membantah tentang kebenaran luah hati Bakso kepada bapaknya (Si Gulai Kawah). Apa yang dikhabarkan mungkin ada juga benarnya.

Cuma hati aku dan Blazer, agak terkilan.. bukan kerana tersinggung dengan rungatan tersebut tapi kami dapat merasakan aura kehilangan seseorang sahabat. Sahabat yang mana sentiasa mahu merelakan diri menjadi bakso yang sangat sedap untuk dihirup pada setiap dinner.

Mungkin Bakso sudah jemu dengan peranan aku sebagai Yong Tau Fu. Dan sudah muak dengan gaya metro Blazer yang senantiasa kelihatan maskulin.

She’s a vital part of us. If we both lose her maybe there’s no more delicious bakso for us. No one can replace her. The one who even try to can’t perform as beautiful as Angsana’s Bakso like she does. Maybe the new one can act like Setulang’s Nasi Goreng Seafood. Both taste great but still not the same.

p/s :

Jiwa kacau… ziarah aku ke Plaza Angsana dengan niat mahu menyewa dinner suit pada jumaat ni tergendala.. I’ll not spend RM400 for one night. Damn~~

14 Note:
gravatar
Azri Ace berkata...
Khamis, Ogos 06, 2009 6:13:00 PTG  

plaza angsana? cm penah dgr name tuh....

hahaha....RM400, baek ko blanje aku 10% dr tuh. murah2 pn murah...

gravatar
ZaliHazali berkata...
Jumaat, Ogos 07, 2009 8:38:00 PG  

untuk bakso,
kehilangan mu umpama bakso tanpa bebola daging...

btw, semalam aku ajar bakso kuar, ada ke dia ckp dia takmau...
kan dah kena kepala hotak dgn aku...

bukan apa, mcm tak lengkap bila salah sorg takda...

btw, aku dah beli blazer tu...terbang terbang gaji gue...
sila nyatakan harga selepas diskaun

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Jumaat, Ogos 07, 2009 9:08:00 PG  

hah! semalam jek da kena 4ratos..gilak mahal..membazir tu bro..

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Jumaat, Ogos 07, 2009 10:19:00 PG  

[azri]
ala, dlu mall ni kan famous kt JB..di gemari oleh budak2 skolah ketika tu...=] sini syurga textile kt johor selain dari tangkak..Uuuuu~~ dah jd org johor la plak...10%?awat sket sgt hg mintak ngn aku..u r priceless..priceless...

[zali]
BUkan setakat bebola..Ibarat bakso tanpa sup...Yelah, dia xnk g pon sbb bengang ngan Z..klu aku pon hilang mood nk bersukaria klu dpt bos taik cmtu..Tak kesian ker buat org terkial lemas cmtu..pondan..cmne pon..cuba utk pertahan kan bakso..dan sedia menerima Nasi goreng Seafood!!! Eccentric!!!

[Duck]
A'ah..mahal giler..klu kot jer RM100.haih..baik aku beli beli baru..harga pon RM350..padini plak tu..Uuuu~~ kih3..

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Jumaat, Ogos 07, 2009 10:19:00 PG  
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
gravatar
Rozita berkata...
Jumaat, Ogos 07, 2009 3:47:00 PTG  

makan utk hidup
bukan hidup utk makan

gravatar
Yazid Husain berkata...
Isnin, Ogos 10, 2009 9:17:00 PG  

sudah konfirm bakso hendak melankah keluar?

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Isnin, Ogos 10, 2009 2:31:00 PTG  

[Rozita]
..Yer..itu petua yg bagus utk hidup..

[Yazid]
Itu hanya ura2 dari bibirnya...pastinya jelas..masanya sahaja belum tba..

gravatar
- j o h a r i - berkata...
Isnin, Ogos 10, 2009 10:58:00 PTG  

patah tumbuh, hilang berganti..
hilang dimata, dihati jgn..

gravatar
Azri Ace berkata...
Selasa, Ogos 11, 2009 8:57:00 PG  

hehehe... awww....thats so sweetttt my dear.....
ni yg xsbr nk g JB nih.

gravatar
en_me berkata...
Selasa, Ogos 11, 2009 9:14:00 PG  

beli je blazer baru, baru tiga hibu hinggit ghiteww.. ehehe

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Selasa, Ogos 11, 2009 12:04:00 PTG  

[JOE]
patah tumbuh..gantinya xsama..

[ari]
meh la..makan minum tempat tinggal ditanggung halal... =]

[En,me]
xmampu..yg murah pn saya xmampu..

gravatar
ShE-iS-Me berkata...
Jumaat, Ogos 14, 2009 4:10:00 PTG  

Patah tumbuh hilang berganti..aku suke peribahasa ni..walaupown gantinye xsame tp biasenye kita akan jmpe lg baek drpd yg dulu..
yg lbey menghargai n terima diri kite seadanya..

Wahh ni geng bakso yg dlm cte setem tu ke..gile klaka siut cte tu

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, Ogos 20, 2009 4:04:00 PTG  

Shida, citer tu aku bagi 5bintang.kuar wayang aku gelak sepanjang masa bersama teman aku. sampai sekarang, kdg2 bisa buat aku tersenyum simpul malu2 keseorangan bila tingat babak setem. wa respek hasil kerja org msia ini yang satu.salut~~

Catat Ulasan