Aku Lepaskan Kau..Semoga Bahagia Hendaknya

files





3 hari proses perkahwinan. ketiga2nya aku hadir. Dari akad nikah, berzanji, malam berinai, malam karaoke, meniduri pengantin, khatam Al-Quran sehinggalah hari persandingan kedua-dua mempelai di sebelah pihak lelaki. Hati aku mula bersilat gelisah. Aku maseh tidak dapat bayangkan jika aku berada di pelamin. Aku maseh tidak dapat bayangkan jika aku sedang menyalami imam untuk akad nikah. Aku maseh tidak dapat bayangkan kehadiran ibu dan ayah baru. Melafazkan panggilan ayah atau ibu kepada insan yang bukan dari benih dan kepada insan yang bukan melahirkan aku. Ganjal amat. Amat Ganjil. Suatu perkara yang menjadi siulan paksi otak apabila berbicara tentang calon. Siapa dan di mana harus aku mulakan?

Adakah tepat mitos cakap-cakap orang tentang majlis kahwin ada kaitan dengan medan mencari jodoh?.. Adakah ini titik permulaan baru untuk aku? Dan aku akui, perempuan yang datang memang tangkap leleh...Slurppp..Slurppp...Slurpppp..Ahhh..

Cuma masalahnya, aku maseh belum khatam lagi buku "How to succeed with women".



26 Note:
gravatar
Alyn Tahir berkata...
Ahad, Jun 14, 2009 12:07:00 PTG  

im very disappointed in u!

hee bole x?

tududududu~

ni ha... ko amek class aku meh.

gravatar
n i s a berkata...
Ahad, Jun 14, 2009 1:18:00 PTG  

cis, apesal kena pakai topeng. kau buat aku curious doeh.

bdw, lelaki ni nak kahwin mmg dorg gugup kan. pucat2 muka time akad nikah tu, yg perempuan relex je. hehe

gravatar
tHe anIMateD bIJaN berkata...
Ahad, Jun 14, 2009 4:45:00 PTG  

aku pun nk pegi jugak la kenduri kawen ni.haha~

bleh gak leleh air liur. ngahahaha~

gravatar
Unknown berkata...
Ahad, Jun 14, 2009 7:03:00 PTG  

haha..seyes dowh...mase dulu2 aku steady jer..xkisah pun kawan nk kawen..tapi skang nie cm cuak je..laen mcm sket ble attent wedding kawan2 aku..ader tips..haha

gravatar
Unknown berkata...
Isnin, Jun 15, 2009 8:41:00 PG  

actually tu pengalaman yang sgt berguna aku rasa
sebab negara kita ni ada kepelbagaian budaya dan adat
itu yang jadi keunikan dan kekuatan
so,just kena berusaha je untuk mengekalkan perkara itu untuk legasi seterusnya(waaaaa...)
p/s:aku maybe akan buat gotong royong di Apartmen Campurian dalam this week...co-operate needed...hehe

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Isnin, Jun 15, 2009 10:27:00 PG  

[al]
uuuuu~~~ i smell sth gud from u...snifff... =] i want..i want..hehehe..

[nysaa]
mana ada pakai topeng..letak art sket jer kat muka..heee~~~ klu nk gambar bagi email..i bg u free..haaaaa~~~!!

[bijan]
betul bijan..sonox gilak g kendurik kawen..perghhhh!!!!!

[Gaban]
ko nak mintak tips ngan aku?..aku pon tgh cuak + gabra..huuu~~
aku rasa mcm xnak kawen..duit mslh utama..calon mslh pertama...choii!!

[zali]
apartmen campurian?..errrrr..u mean d place v live rite now?...wei, klu aku kat kampung aku..mgkin x smeriah johor kot..mmg gempak r kawen kat sini..mahal duuuhh~~

gravatar
Yazid Husain berkata...
Isnin, Jun 15, 2009 12:28:00 PTG  

thank datang majlis aq tiga hari. he he he he.

ko ada cari x duit kat bawah katil.

gravatar
qyla berkata...
Isnin, Jun 15, 2009 12:43:00 PTG  

semua tak dapat dibayangkan sebab semua tu akan jadi T.A.N.G.G.U.N.G.J.A.W.A.B...heheheh

takpe, turn ko akan sampai..syok g kenduri member2 nie..even though aku tak pernah g lagi kenduri kawin member sbb tak berkesempatan, but im looking forward for it..g orang tunang pon aku syok...apa kes..T_T

cepatlah, bila nak kawin..pastu ko tak pyh nak byg2 lagi, hadapi realiti terus!!!chaiyok!!!hahahah

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Isnin, Jun 15, 2009 3:07:00 PTG  

weh..
ikut teori aku,
klo ko da stat cuak wktu musim knuri kndara nih,mksdnya turn ko da dkt..
aku xtipo..
ini bukan cobaan!!

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Isnin, Jun 15, 2009 3:44:00 PTG  

[Yazid]
welkam..nk aku cari ape nyer..bila aku start kira 1..2..3..masuk saat keempat, ruh dah terpisah dari jasad aku. PENAT Duuuhhh~~

Aku bkn kejar kemewahan..aku cari keikhlasan dan pengalaman.. Cuma aku berharap sangat..duit yg ada bawah katil tu better ko bg sendri ngan tangan mulus mu itu..

[qyla]
aaAAaAAAaAAaaa....turn aku?...nope!!! taknak..aku xnak kawen lg..T_T Aku lg suka hidup single...bebas..xperlu runsingkn pasal org...Har3..mmg r kena lalui..tp aku takut xdpt pikul T.A.N.G.G.U.N.G.J.A.W.A.B!!!

[Duckness]
Itu teori ko..
*nyanyi sambil tutup telinga ..lalalalalalalalala...

tp cuak aku ari2 mmg len mcm..T_T plz..teori ko hanya omong kosong..eEEeeeeuuuu..

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Isnin, Jun 15, 2009 7:24:00 PTG  

mari kita pgg teori bru lak..
teori "wait n see', okeh?
^_^!

gravatar
Esteban Granero berkata...
Isnin, Jun 15, 2009 8:35:00 PTG  

meniduri pengantin, ayat tak bole blah, haha!

gravatar
- j o h a r i - berkata...
Selasa, Jun 16, 2009 3:02:00 PTG  

kalo stakat memuji "perempuan yang datang memang tangkap leleh...Slurppp..Slurppp...Slurpppp..Ahhh.." sampai tua la ko x kahwin..harus la mengatur langkah kedua dan seterusnya..

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Selasa, Jun 16, 2009 3:30:00 PTG  

[duckness]
wOw!!! mau bet kah?...aku bkn xkawen..mgkin lambat lagi..

[naza]
Mlm tu mmg aku....kena menidurinya.sbb mlm tu mlm berinai..muahahha..mngikut hukum alam johor..itu malam dera nafsu pengantin..maka, aku jd korbannya sehingga selesai segala majlis..panchet...

[johari]
Jo..ko mg potong stim la..ko dah make a move..so,ko ajar la aku sket step kedua tu, baru bleh aku merasa syorga donia am ko rasa..

gravatar
en_me berkata...
Selasa, Jun 16, 2009 5:40:00 PTG  

pic paling atas tewww me hingat dok bakang lori ghitewww.. very sweet one uoolsss.. alhamdulillah, sumernyerr selamat kannns

gravatar
Sitie BUm BUm berkata...
Rabu, Jun 17, 2009 10:55:00 PG  

nape suka bersembunyi di sebalik wajah kartun itu?? =)

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Rabu, Jun 17, 2009 1:04:00 PTG  

[en.me]
oh tidak en.me..itu bkn lori..tapi parit air kawasan kg.punggur, Rengit.hee~~

[S]itie [B]Um [B]Um.
Sbb muka saya xckp kacak untuk dipertntonhkan..juga bimbang ada yang hidung berdarah jika melihat wajah saya.

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Rabu, Jun 17, 2009 1:22:00 PTG  

hahha..
aku terima 'bet' mu, tunai.....
hahhahah

gravatar
edy berkata...
Rabu, Jun 17, 2009 4:02:00 PTG  

Huhuhu..smpi hati kau mencacat
cela kan gmba yg aku amik.tau la
aku xpower..huhuh.smpi hati.majuk ah.

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Rabu, Jun 17, 2009 10:13:00 PTG  

[duck]
ok..bet!!!

[edy]
majuk la nk majuk pon..aku yg xde kena mngena pon ko nk heretkan skali dlm politik korg..aku edit xbmkna gmbr ko amek xcantik..tp aku nk coveer muka aku yg buruk tuh..



dah le kedekut giler..sampai skrg xinvite aku lg..xpe2..aku igt..

gravatar
ShE-iS-Me berkata...
Khamis, Jun 18, 2009 8:39:00 PG  

haha ble g kenduri kwen tbh2 mber2 sendiri ade gak r timbul rase jeles bile r nak turn aku =p
tp bile pk nak pikul tgungjawab tu perhhh im not ready lagi

masak nasi pown lembik pe kes hehe

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Khamis, Jun 18, 2009 8:43:00 PG  

on saja..
hahha

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, Jun 18, 2009 12:53:00 PTG  

[ ShE-iS-Me]
mgkin perempuan jer kot yg byk jeles...laki mcm aku?..cuak!!!

[Duck]
beres!

gravatar
apsayang berkata...
Jumaat, Jun 19, 2009 1:37:00 PTG  

weh... ko cpt2 la kawen bru ko dapat bygkan ko ade kat tmpt ajit

gravatar
ACE berkata...
Sabtu, Jun 20, 2009 8:54:00 PG  

oit haikel!

lek bah...
kawen, xkawen same jer.
belen byk per, ley jer taram2 :D

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Ahad, Jun 21, 2009 4:03:00 PTG  

[rafeah]
peah???..ko ker?..T_T xsangka jumpa kat sini seh...ko bg link blog ko salah eh?

xleh kawen lg..kerja gaji ciput..xstabil lg..tuggu dan tuggu lagi..iaseh..

[ace]
mana leh men taram2 jer duhhh..kawen n xkawen sama jer ko ckp?..mana ada sama..nnt nk kena jaga anak org.. =]

Catat Ulasan