Monyet, Kau memang kurang ajar

files ,

Aku rasa macam hidup aku sekarang seperti bangkai bergerak. Kehulur kehilir dengan matlamat yang hentah haper-haper. Amanah maseh dan tetap terlaksana walaupun ia kekadang diselang-selikan dengan asahan buku lima. Mungkin takkan ia pernah henggap kemuka parasitan plastic bertulang talam empat belas, kerna pemakaiannya hanya digunakan pada hujung lidah aku paling tajam .

Aku bukan pengkritik murahan sesudah mesyuarat seperti engkau wahai anjing. Dan aku juga bukan seorang genius bertaraf emeritus, tapi berkat bakat kurniaan tuhan sudah cukup untuk aku menilai setiap perlaksanaan yang akan dibuat. Aku hamper tidak mampu untuk melaksanakan dasar yang diarahkan dengan hanya berfaktakan “Pada pengalaman saya”. Apa ke bodoh benar klu penjawat jawatan yang berkelulusan ijazah masih menggunakan rujukan sebangsat itu?.. siapa kesah jika ko membuka cerita pengalaman setingi gunung? Sedangkan yang lebih tahu apa yang perlu dilakukkan adalah aku dan rakan-rakan lain kerana kami dibayar untuk berdepan dengan situasi semasa, bukan membuat penilaian berdasarkan pengalaman retorik. Aku perlukan suntikan adrenaline untuk menggagahkan diri, supaya hari esok aku masih mampu untuk berhadapan dengan Penglipur lara Pak Pandir walaupun terpaksa menanggung risiko telinga bernanah.

p/s:

Klu ada bos badut sarkas macam ni..mmg boleh jadi tahi semua kerja yg kita buat.

13 Note:
gravatar
a.t.u.l.a.s.c.a. berkata...
Jumaat, Mei 29, 2009 5:55:00 PTG  

bila berhadapan dengan bos yang macam tu....rasa2nya xd sape yang tahan..sabo jela, banyakkan istighfar...

gravatar
Fareenz berkata...
Jumaat, Mei 29, 2009 5:59:00 PTG  

kuatkan semangat yer encik hint?dah keje cmni la rupanya.

=)

gravatar
sHe berkata...
Sabtu, Mei 30, 2009 4:25:00 PTG  

at least kamu masih punya hari esok untuk dibajakan matlamat..

kan? =]

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Ahad, Mei 31, 2009 10:01:00 PG  

[ a.t.u.l.a.s.c.a]
thankz nik..
istghfar..hari2 dah cukup penat dgn kerja..7am-6pm..kenapa ada lg manusia2 yg mahu mengusut minda kita..yer..dan yer,saya tahu itu dugaan..

[fareen]
saya maseh kuat..teamate yg best buat saya nk teruskan..

[she]
yer..tp hari esok pon blum pasti bila akan berakhir..kamu yg ptt bersyukur krn tuhan syg kamu..Dia mmg suh kamu standby..bygkan org yg penuh dgn dosa..tp dia sndri tak tahu ajal mautnya bila..

gravatar
en_me berkata...
Ahad, Mei 31, 2009 3:19:00 PTG  

keje dgn ikhlas tewww..

gravatar
Unknown berkata...
Isnin, Jun 01, 2009 9:00:00 PG  

yang penting selamatkan hippocampus kuda...ingat, dunia ini kita pinjam dari generasi anak cucu kita, (mana ntah aku dgr-dlm radio rasanya)
sebab, agak kurang best anak cucu kita melihat hippocampus versi tv mcm cite spongebob.."hai patrick"...

gravatar
Unknown berkata...
Isnin, Jun 01, 2009 9:01:00 PG  

yang penting selamatkan hippocampus kuda...ingat, dunia ini kita pinjam dari generasi anak cucu kita, (mana ntah aku dgr-dlm radio rasanya)
sebab, agak kurang best anak cucu kita melihat hippocampus versi tv mcm cite spongebob.."hai patrick"...

gravatar
Yazid Husain berkata...
Selasa, Jun 02, 2009 11:27:00 PG  

monkey. sigh.

why you so angry, dude?

be cool.

gravatar
- j o h a r i - berkata...
Khamis, Jun 04, 2009 2:51:00 PTG  

well..
aku sekadar mengomen berdasarkan sinopsis cerita ko ni..
bg aku semua org ade ijazah
tp x semua ade pengalaman
hebat sgtkah ijazah kelas pertama itu jika dibandingkan dgn pengalaman setinggi gunung everest?

gravatar
n i s a berkata...
Isnin, Jun 08, 2009 3:43:00 PG  

hishh, sabar2. ada stengah org kalau dah dpt jawatan tinggi memang trus transform jadi anjing.

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Isnin, Jun 08, 2009 8:58:00 PG  

[zali]
dunia ni mmg kita pinjam..tp kenapa kita guna cam tak pernah rasa nak pulangkan..

[jid]
'kita' semua tahu apa yg menyebabkan jiwa kita makin kecik..

[johari]
yer jo..pengalaman lg penting..tp klu pengalaman rekaan yg hanya utk mnunjuk2 hanya akan menyusahkan org yg bawahan..kerana mereka yg melaksanakan..bcakap pakai otak dan ada rujukan..br bleh dikategori sbg researcher..

gravatar
Unknown berkata...
Isnin, Jun 08, 2009 3:14:00 PTG  

kadang-kadang
ada
orang
rasa
dia dah
'terlampau sarat'
dengan
pengalaman

terperasan
atau
memang
nak terperasan

'fire' jah oghe gini bro..haha..
biar pade muko sikit
haha

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Isnin, Jun 08, 2009 4:36:00 PTG  

tok cekak nok murih doh. loni pakak dok hanggok blako..

Catat Ulasan