Bila janda Beranak Tiga Mengular

files , ,

Klu dah rasa diri ini macho. Ko jangan sekali-kali tanya orang tentang kemachoan diri ko. Aku ingatkan, Jangan!! Klu ko rasa diri ko dah cukup hensem, jangan sekali-kali tiru cakap gaya aku yang sering mempertikai kejadian tuhan (kenapa aku terlalu hensem untuk wanita di dunia ini sehingga tiada individu baru yang sanggup mendekati aku). Aku ulangi JANGAN!! Klu ko kurang yakin atau cepat gelabah bila berhadapan dengan orang yang tak dikenali?..itu sememangnya suatu kecacatan. Tapi cacat tak semestinya kekal dan hidup kita ini bukannnya lama. Cuba ubah selagi termampu.

Bila mana kehidupan hanya tertumpu dalam ruang kerja dan tidur semata-mata, aku dapat rasakan seperti bahagian otak medulla oblongata sedang disiat-siat. No life bak kata Mat Salleh!! Jadi sebarang offer untuk kemana saja tempat yang dapat menghiburkan hati, tak mungkin aku lepaskan. Mungkin ini puncanya yang menyebabkan aku ke tanah haram sebanyak 3 malam untuk minggu ini sahaja.


Dan semalam, sekali lagi aku tersinggah uptown JB. Kononya teman si member membelai halwa telinganya dengan lagu jazz yang didendangkan oleh Okestra MBJB. Harga yang terpaksa aku bayar ialah BOSAN!!!


Cuma yang membuatkan aku tertarik ialah bila terlihat india tua separa spastik lengkap dengan berpakaian kemas; kemeja, seluar slack dan berkasut. Gelagatnya yang khusuk melihat penyanyi wanita MBJB sedang mendendangkan lagu Dak Dik Dut sangat mencuit hati aku. Dan pada malam itu juga aku belajar apa ertinya Macho ala Gaban bagi seorang lelaki. Teknik terulung dan cara pengaplikasian cukup jelas dan sempoi berjaya disampaikan oleh si jejaka tua itu dengan hanya menggunakan segala kemudahan sedia ada disekitarnya. Kemachoan yang cuba dipamerkankan sangat aku kagumi apabila dia meminta segelas ais kosong di gerai berdekatan dan meminumnya dengan menongkatkan kaki diatas bangku dan menjadikan lutut sebagai alas siku. Macho bukan?


Bila part sela masa pertukaran penyanyi, tiba-tiba dia menghilang entah kemana dan hadir dengan sebungkus teh ais. Matanya liar dan gerak gerinya cukup resah semasa mencari kelibat penyanyi wanita yang menghilangkan diri dibelakang pentas. Pantas dan tepat pada masanya. Mungkin lelaki macho seperti dia sahaja yang memahami kehendak wanita idamannya sedang kehausan walaupun ia belum sempat lagi dizahirkan dengan kata-kata.


Tak cukup dengan itu, sesiapa sahaja terutama ibu-ibu yang sedang mendukung bayi akan segera didekati. Disitu lebih jelas kredibeliti dan kemanjaannya sebagai bakal Suami dan Ayah Idola yang cuba ditonjolkan dihadapan wanita pujaan. Walaupun agak sarkastik bila dilihat oleh mata kasar tapi maksud sudah cukup untuk menyamapi apa yang tersirat dihati.


Dan baru hari ini aku sedar. Hidup ini sememangnya cukup lazat untuk dijamah jika kita cuba menghargai setiap detik dan peristiwa yang senantiasa menjengah kita.

p/s :
Semalam, balik dari uptown ktorg lalu depan Jalan Susur. Alang-alang dah lalu kena la masuk. Tahi betul!! polis buat roadblock kat Tanah Haram Jadah tu. Tak sempat aku nak tengok wanita-wanita hensem kat situ. Klu dapat tengok, itu mungkin rekod aku yang ke 4 dalam tempoh seminggu.

Polis, kau memang tahi. Aku benci kau!!

Walaupun ko tak salah.

11 Note:
gravatar
en_me berkata...
Jumaat, Mei 22, 2009 4:21:00 PTG  

dh lamer tak susur jalan segget.. salamm jumaat abang hint ittewww

gravatar
- j o h a r i - berkata...
Jumaat, Mei 22, 2009 5:30:00 PTG  

aku dah pikir masak2 ni b4 meluahkan perasaan..

ko ni meminati wanita-wanita hensem ke?

hehehehe...miowww..

gravatar
Tanpa Nama berkata...
Ahad, Mei 24, 2009 11:22:00 PG  

Bandingkan wanita-wanita hensem jalan Banggol ngn tempat ko pegi tu. mana lebih hensem??

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Ahad, Mei 24, 2009 2:07:00 PTG  

[en.me]
dah lama?..minggu ini masuk kali ke5 sy pegi..tmasuk smlm...har3..

[johari]
soalan dengan pantas gua dapat cantas. T::i::D::A::K..ko try bag aku temapat len yg bleh aku lawat kat johor ni?..aku dah tak tau nak g mana selain mall..T_T

[sob]
pergghhh!!! sob..klu mu g sana..musti mu terkezut berok!! mmg real+ cantik+anggun+xjemu klu dapat nengok...Jalan banggol?..nnt mu bawak aku bleh?

gravatar
sHe berkata...
Ahad, Mei 24, 2009 9:34:00 PTG  

eh, pegi la kerap2, kang tersangkut satu baru tau..erk..

jejaka tua tu mesti blum kawin..nasib baik dia pegi kat p'puan, kalau pegi kat awak cana la? =p

gravatar
ZaliHazali berkata...
Isnin, Mei 25, 2009 10:38:00 PG  

adik manis yang mencangkung...sweet sour kan...keh keh...
selamat datang ke taman skodeng

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Isnin, Mei 25, 2009 1:53:00 PTG  

[she]
xsangkut lah..sbb dah tau jantan ke betina..tp ia tetap mengiurkan..

[myself]
selamat..ktorg pegi ngan budak budak tanjung smlm..takde rezeki..3 ekor jer yg bertenggek..

gravatar
Yazid Husain berkata...
Isnin, Mei 25, 2009 5:02:00 PTG  

wah kenapa teruja?

wah wah

wah wah wah

gravatar
ShE-iS-Me berkata...
Selasa, Mei 26, 2009 10:28:00 PG  

btol..hargailah mase yg ade pas ni nak patah balik dh xdpt dh..

jeles ni nape diowg lg cun dr wanita sejati =(

gravatar
sHe berkata...
Selasa, Mei 26, 2009 10:17:00 PTG  

tetap mengiurkan?
haih, tak ori kot tu..
broadback mountain sgt..tsk.. T_T

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, Mei 28, 2009 8:57:00 PG  

[jid]
teruja?..xkan u tak tau kot..malu la i klu confess..

[she is me]
tular..kan best dorg tu betul2 pompuan..

[she]
BBM..?..tu tough..yg ni fade..

Catat Ulasan