Pertaruhan Bodoh

files , ,

Aku bertekak secara aman dengan ofismate The Company…3 contoh untuk kamu supaya kamu lebih berfikir selepas ini. Bukan knowledge yg jadi keutamaan,tapi cuba fahami maksud tersirat.

1. Nama Scientific Pegaga.

Peri : Ginko Biloba ( muka yakin tahap Gaban )
Yaz : Tak. Bunyinya cam sentel. Blk lunch check tenet.
Han : aku tak tau sangat. Ko ni Peri, nak lawan budak Biotech. Mesti la dia menang.

Jawapan : CENTELLA ASIATICA



2. Bola bowling ada Berapa Lubang.

Peri : aku tak tau sgt. Aku rasa empat lubang. Sbb tak termasuk jari keliking. Jari tu xcukup kuat la untuk support bola yang berat.
Han : 3 lar !! (muka penuh yakin).. Family aku semua terer main tau.. tapi aku tak suka main sbb aku tak pandai.
Yaz : ermm..tah la..aku tak tau berapa lubang. Aku tak reti main. Klu main aku pegang guna dua tangan.

Balik lunch check tenet. Yazid an Aku..Gelak dalam hati..wlpn aku tak dengar Yaz gelak. Aku dapat rasakan..

Jawapan : Bola bowling 3 lubang..jawapan untuk kamu yang masih tak tau..blur3..



3. Limited edition Kereta Viva Kuning.

Peri : Tu kereta dia cat balik.
Han : Setuju dengan pendapat aku.
Yaz : tak. Viva kuning tu, orang yg menang Digi sempena 50 thn merdeka. Bila aku bagi fact, org xnak caya. Klu aku tipu orang pecaya plak.
HAN : Muka teragak2…

Jawapan : http://www.peroduavivaclub.com/index.php?topic=4564.0



Peri : Mungkin KOT.. (memberontak secara diam).
Keesokan hari…semasa kami memisang di Kedai Mualaf.
Yaz : sbnrnya aku dah Nampak Viva kuning tu b4 contest Digi lagi..hehehe..
Peri : dah agak dah..kaler kuning kereta tu lain mcm jer..

P/s :
Dalam dunia ni..jgn percaya cakap sapa2 pun.. Kamu dengan mudah akan diperbodoh-bodohkan dalam apa sahaja keadaan jika berpeluang. Aku dan Yaz bukan niat nak perbodohkan Han tapi kami hanya nak uji tahap blur seseorg.

Kamu perasan tak bila kawan disekeliling kamu bercakap, 50% hujah dan cerita yang disampaikan penuh dengan pembohongan secara sedar atau dia sendiri tak sedar. Cerita main hentam dengan penuh keyakinan. Cerita yang selalunya takde asas yang kukuh. Memang orang-orang bongok sebegini senang benar dijumpai disekeliling kamu. Klu bercakap ikut sedap mulut.

Peri : Minyak dah turun RM1.80.

Sengal : eh, mana ada..RM2.00 seliter..klu turun sposen.maka jadilah RM1.90. aku tau la sbb aku baca paper tiap2 hari.

Kontot : Betul2..minyak RM1.90.

Kelabu : aku baca paper la..minyak RM1.90

Keding : eh, yeker RM1.80?..RM1.90 la… bagus betul kerajaan Malaysia.

Peri : * Lantak korg lah…

Bila aku dan Sengal pegi stesen minyak. Aku muncungkan mulut seraya berkata.. “wei, sengal ko tengok tu brapa harga minyak… Tersengih si Sengal yang sememangnya sengal...

Malas aku nak layan hujah-hujah bodoh orang kat sekeliling aku.

Aku rasa makin rendah IQ aku bila cakap ngan orang macam ni...

19 Note:
gravatar
Unknown berkata...
Selasa, Januari 13, 2009 9:08:00 PG  

bertaruh jika anda yakin anda benar...

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Selasa, Januari 13, 2009 10:02:00 PG  

Jom..btaruh dalam apa jua keadaan... =)





*xnak lah zali..aku klu org ajak btaruh,mmg awal2 lagi aku niat nak blanja suka2..bukan sbb kalah ke menang... =P

gravatar
sHe berkata...
Selasa, Januari 13, 2009 11:49:00 PG  

saya dapat pick-up maksud tersirat keseluruhan entri dgn sgt baik..

"Aku rasa makin rendah IQ aku bila cakap ngan orang macam ni..."

"kalau jalaludin hassan adik musa hassan, A. galak tu sepupu musa hassan la"..

hahha~

gravatar
Yazid Husain berkata...
Selasa, Januari 13, 2009 11:55:00 PG  

hahahaha

being good liar

~sigh~

hint be your self. kena banyak membaca. than layan sahaja orang macam ini kemudian gelakan jika perlu. gelak depan dia pun boleh belankang pun boleh.

poyo = being good liar.

hahahaha. rejam nak orang macam ini

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Selasa, Januari 13, 2009 12:18:00 PTG  

[tumble]
hahaha..ayat fav Lan Penipu..ngeee~~~
kdg2 best jugak layan org2 cenggini..

walaupun IQ kita makin rendah...hahahahaha...

[Yaz]
haahaha..jom..aku suka rejaming org neh.lbh2 lg manusia yg menakitkan hati...hahaha...aku biasa gelak depan2..gelak guna hidung...try r..mesti org irritated tgk...sniff..snifff...hahahaha...

gravatar
yR berkata...
Selasa, Januari 13, 2009 1:09:00 PTG  

ces!

tapi ak x bole lupa la ayat tu

"ak rasa makin rendah IQ ak bercakap dengan ko..."

atau ayat nie

"S.P. Bumi ada 3 kaunter sebab ada 300 bas."

dan ak, "Jadi, satu kaunter tuk 100 bas la?"

she:> dah lama gelak dan mungkin akan tergolek juga

ko? mungkin akan mengangkat2 kening dan tersenyum sinis...
lalu berkata dalam hati

"aik, bodoh juga yus nie"

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Selasa, Januari 13, 2009 1:31:00 PTG  

[Yusof]

ko ni pon satu...mangsa tetap yang sentiasa mengena bila di umpan...hemo3..

klu ko nak blaja skill pekena org..ko kena blaja mendajalkan org...baru ko tau langit tinggi ke rendah...

jangan salah guna ilmu aku bagi..nnt menyesal kedian hari....=[

gravatar
sHe berkata...
Selasa, Januari 13, 2009 5:39:00 PTG  

sp bumi ada 300 bas, ape ko ingat macam beli bas tu macam beli basikal askar jepun?

*beli kereta kebal, aku nak tengok real depan mata*

gravatar
qyla berkata...
Selasa, Januari 13, 2009 11:48:00 PTG  

Ces!!!u made my day..hahaha

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Rabu, Januari 14, 2009 7:44:00 PG  

[tumble]
layan kan aja si yusof...si minah blur..tapi klu dia start bercerita..semua org blur...

*ternganga...

[qyla]
qyla..aku tak pernah lagi test tahap blur ko..nnt, ko tggu jer..dpt peluang aku grab... =]

gravatar
Yazid Husain berkata...
Rabu, Januari 14, 2009 10:12:00 PG  

meh start rejam

tapi dari mana kita nak mula?

gravatar
Yazid Husain berkata...
Rabu, Januari 14, 2009 10:17:00 PG  

baru aq teringat, bila mahu belanja makan. he he he

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Rabu, Januari 14, 2009 10:27:00 PG  

[yaz]
klu bab rejam ni..kita tanamkan dlu si fulan..biar nampak kepala..pastu kita rejam ramai2...

* seronok...

apa..?tuntut?..lalalala...

*buat2 xdengar...

gravatar
Yazid Husain berkata...
Rabu, Januari 14, 2009 10:42:00 PG  

hehehe

nak sikit kek

leleh air liur ini

gravatar
Azri Ace berkata...
Rabu, Januari 14, 2009 3:47:00 PTG  

HAHAHAHAHA!!! sape wei sume watak2 nih? kawan2 ko ker?

weih haikel, bkn ke ko pn blur2 gak. hehe. sllu jer aku bt cite, pastu ko caye sampai aku kene sedarkn ko blk.

hhehehe.

haikel, jage2 bile naek moto, bwk2 laju2 nti tayar ko berpusing.

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Rabu, Januari 14, 2009 4:53:00 PTG  

alaaa..ko ni...aku ngan ko lain sket..aku expect antara kita xpernah ada sangsi..jujur belaka... =]

haikel g ko kenal dah lain..zaman dah berubah...tapi bersiapsiaga lah kamu yg punya blur bertaraf gaban..hahaha...

watak2 dalam tu rahsia..nnt dia baca..keciwa.. =]

gravatar
n i s a berkata...
Khamis, Januari 15, 2009 8:07:00 PTG  

haha. mentang2 digi je kaler kuning. dibantainye contest digi.

dapat kawan2 cm ni best tau. walaupun kadang2 rasa cm na baling batu je kat sorang2. tp dorg ni menceriakan hidup kita. kan?

gravatar
tHe anIMateD bIJaN berkata...
Jumaat, Januari 16, 2009 1:29:00 PG  

apsal gambar bola boling yg ko letak tu ada 6 lubang plak?? hahahaha~


lawak gmbar tu

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Jumaat, Januari 16, 2009 8:58:00 PG  

[nysaa]
yup..yer nisa.. =).. dorg ni mmg boleh menceriakan hidup kita...tapi xsyok jugak ..kdg2..org yg kena tu slow sgt..nnt asyik kena bli jer... T_T.tsk2..

[bijan]

haaaaa!!! tu rahsia, kenapa leh jadi 6 lubang..hahaha.berminat kah kamu wahai bijan?.susah OooOO..nak watcamtu..?.kena operate dulu...klu nak..bagi downpayment..tggu que... =)

Catat Ulasan