Lembu Pun Reti Nervous, Ni kan Pulak Aku.

files

Debaran makin terasa.. Puncak mula untuk hidup dengan secangkir kasih yang berputik kembang menjadi centa. Mahu aku tekankan kasih dan kasihan punya maksud yang sangat jauh bedanya. Begitu juga kasih dan kekasih. Aku hidup berkasih bersama kekasih bukan atas dasar kasihan. Itu sangat aku pasti.

Sudah dua minggu… Otak aku membuat jutaan kali kitaran klip video lagu Hot N Cold, Katy Perry. Lelaki gila seperti dikejar anjing itu adalah aku ketika ini. Terdetik dihati aku….

"Betulkah tindakan aku?"

"Aku terburu-buru?"

"Mampukah aku?"

Segala persoalan akan dijawab pada hari ketiga Aidil Adha. Di mana, aku bukan lagi jejaka yang terkapai-kapai mencari konklusi. Aku sekarang sudah One step ahead. Insyaallah, sebelah kaki aku dah comfirm. Cukup jer duit, aku rembat kaw-kaw..

p/s;

Hakikatnya, punca persoalan adalah dari manusia lain yang cuba mengoyah sedikit keyakinan aku.Doakan aku bahagia dunia akhirat.

10 Note:
gravatar
Esteban Granero berkata...
Sabtu, November 28, 2009 1:31:00 PTG  

selamat pengantin bro. ahaks!

gravatar
.:Mrs Hafiz:. berkata...
Sabtu, November 28, 2009 7:32:00 PTG  

*clap*clap*
pasni ko plak naik pelamin ye.
welcome to the club!!
ngehngehngeh

gravatar
Khaleeqa Idrus berkata...
Ahad, November 29, 2009 4:30:00 PTG  

Apabila diri sudah berpunya, segala kata menjadi madah berbunga-bunga. Haikel, aku cemburu sebenarnya. Bukan kerana kau kini sudah ada kekasih hati, tapi ayat-ayat kau puitis dan mencabar aku yang bercita-cita uytk menjadi penulis. Uhuk, aku dah lama seh tak menulis. Gara-gara SPM. Aku nak kembali aktif menulis lps SPM neh, insyaALLAH.

Apepun weh, aku doakan kau bahagia walau siapa pun plhn hati kau :) Jaga kau sia siakan perempuan okeh? :)

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Isnin, November 30, 2009 9:45:00 PG  

telinga aku telah dapat mengesan bunyi kompang..hahhaha..

good luck bro!!

gravatar
Rozita berkata...
Isnin, November 30, 2009 3:34:00 PTG  

Slmt Bertunang~
betul ke agaknya wish akak yang ini? :P

gravatar
Yazid Husain berkata...
Selasa, Disember 01, 2009 11:01:00 PG  

mana gambar sebagai bukti

gravatar
Azri Ace berkata...
Ahad, Disember 06, 2009 9:16:00 PG  

mule2 aku pikir, ko nk rembat mainan idaman ko waktu ko kecik, tp aku pikir2 secara puitis, barulah aku ketahui bahawa ko akan memulakan hidup baru sebagai satu pasukan bersama insan baru. tahniAH Dude! (tu ah, ko punye ayat sikit punya konar2, pusing2, kn pikir br leh paham)haaa... kad jemputan jgn lupe bai...

gravatar
en_me berkata...
Rabu, Disember 09, 2009 6:23:00 PG  

anjing gilerr tewww.. ihiks

gravatar
kuyie berkata...
Rabu, Disember 09, 2009 7:40:00 PG  

wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh~

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, Disember 10, 2009 10:03:00 PG  

[naza]
blum lg la bro..hahahaha

[amy]
welcome..klu aku kawen dlu jnji marey..hahaha

[khal]
aku agak mls skrg ni..kurg masa dan medium..chiyok..buat elok2 spm tuh..

[duck]
lmbt lg la ..hahahah..

[rozita]
akak mmg bijak..asyik kena jer mneka apa tsirat..

[jid]
utk alas mata..tgk blog n fb she dlu yer..akan mnyusur kemudian..huhu

[ace]
ko ni..kesitu pulak..kah3..aku xkan lupa la bro..wei,pehal ssh nor nk contact ko...

[en.me]
gilar bangat..hahaha

[kuyie]
wahhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!

Catat Ulasan