Hari-hari Hadap Nasi Putih, Kicap, Bawang.

files

Aku gelisah bila menunggu hari gaji masuk. Macam perit. Memang gaji aku tak besar. Tapi sepatutnya lebih dari cukup untuk tampung aku seorang bujang. Hairan gila, walaupun hari pertama masuk gaji, perasaan gelisah yang terbuku lima tak reti-reti nak lesap. Lega aku hanya untuk dua tiga hela nafas saja. Otak aku dah terbayang duit gaji tak sampai separuh bila jejak seminggu gaji masuk.

Mungkin betul cakap ustaz, insyaallah, Comfirm masuk neraka orang yang sentiasa tak cukup duit~ sigh~~ Arghh!! Mintak jauh...

p/s:

Mana pergi keberkatan duit gaji aku nih~~

10 Note:
gravatar
Fareenz berkata...
Khamis, November 12, 2009 3:15:00 PTG  

beli ape je sampai habis duet??
mkn2 eh??
hihihihi...=)

gravatar
Yazid Husain berkata...
Khamis, November 12, 2009 4:29:00 PTG  

jangan merungut jika jejaka croc pink suruh anda yang kerja

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Khamis, November 12, 2009 6:12:00 PTG  

hmm..aku pon cmtuh..sbb aku bila dpt gaji,aku trus byr sewa,n beli brg2 utk stok,etc..

*mmg kompem ke masuk?nape weh?risau lak aku..

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Jumaat, November 13, 2009 9:01:00 PG  

[fareen]
mkn tu satu hal..bila kuar mkn..main hulur2..kdg2 lebihkan hulur..wayang..kutu...saman..renew lesen..hutang..

[yazdi]
skrg aku dan dia..playsafe..msg2 profesionaldlm bkrja..hehehe..

[duck]
jgn risau..itu hanya tanda2 ahli neraka.. =) camana ek, nk bjimat..xreti...

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Jumaat, November 13, 2009 11:23:00 PG  

hahhaha..dont ask me bout how to save..aku pon lemah bab2 suma tuh..hmmm..mebi kalo bukak ASB n masukkan duet siap after dpt gaji..hmm..i've tried that,but now da pending sbb raya ritu mmg byk duet abih..

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Jumaat, November 13, 2009 11:26:00 PG  
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
gravatar
Hint PerihaL berkata...
Sabtu, November 14, 2009 9:47:00 PG  

tahu xpe..mmg byk..kdg2 xsedar cm laju jer kuar..siot~~ aku ada gak mnabung dlm asb..bkn xmampu..tp nk move kan diri untk g simpan tu yg plg aku mls..

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Isnin, November 16, 2009 10:08:00 PG  

hahhaha..tu masalah pergerakan tuh..musti sebab niat utk menabung pon tade gak..hahhaha..sila kita sama2 ubah dan luruskan balik niat untuk menabung tuh..

gravatar
Lt. Ace berkata...
Sabtu, November 21, 2009 10:42:00 PG  

gaji ko xcukup lah maksudny tu haikel. mintaklah kenaikan gaji. -dgn alasan tunggal - rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan. kan bgs semangat mcm nih dibawa oleh semua individu yg menggaji mereka2 di bawah.

urusan neraka hal tuhan, hidup dulu sahabat...

p.s: gaji aku xdpt2 lagi nih.... nervous nk tgk gaji masuk nih.

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Ahad, November 22, 2009 5:43:00 PTG  

[duck]
sapa kata xde?aku dah start da ..cuma agak tlewat sket..hahaha..kita sama2..chaiyok!!

[azri]
weh,gaji ko besar..xper r..dpt skali tunggakan..lawen terus la bhai..hahaha..aku mana ada kenaikan..kuli batak...tggu jgk nk keja gomen..tgk r rzeki nk camna..

Catat Ulasan