Julang Tinggi Tingi Sampai Cucur Atap

files

Bila setiap kali tahun baru, melimpah-limpah azam dari member. Tapi aku? Kosong. Buat suatu yang rutin sudah lebih dari yang cukup. Semalam, melihatkan perut comel aku bertambah -tambah comel. Maka, semalam bermulanya satu resolusi baru ditubuhkan dan berkuat kuasa serta merta bagi memulihkan kebahagian benih dalam kantung scrotum :

1. Jogging paling kurang 2 kali seminggu, 30 minit setiap sesi. Lutut aku dah longgar. Maka jarak yang sewajar untuk lelaki macam aku hanya 3 KM. 10 minit untuk 1KM sebgai permulaan.

2. Selama ni aku hanya minum air segelas sehari, itu pon teh ais kedai mamak. Ia sangat tidak bersesuaian dengan kadar tinggi metabolism badan aku. Keperluan bekalan air bersih akan ditingkatkan 0.03 liter untuk setiap kilo berat basah aku.

3. Jika sebelum ini, aku makan 500 gram nasi per hidangan menyebabkan lebihan tenaga ditukar kepada lemak terhasil. Jadi, hidangan harian aku untuk gaya hidup baru ialah sayur berlaukkan 1/5 jumlah asal pengambilan nasi . Isnin dan Khamis sahaja boleh berlaukkan ayam atau daging.

4. Jika dulu aku keluarkan fatwa pengharaman makan Megi. Disebabkan faktor kewangan, ia terpaksa dimansuhkan. Perlaksanaan semula fatwa masih dalam proses perbincangan monolog diri sendiri.

Harini Amri Yahyah , ko akan dijulang setinggi petala langit ke 7...

KUALA LUMPUR - Walaupun kalah, Amri Yahyah muncul wira pasukan kebangsaan apabila menjaringkan dua gol pada minit ke-45 dan ke-61.Walaupun kalah, Amri Yahyah muncul wira pasukan kebangsaan apabila menjaringkan dua gol pada minit ke-45 dan ke-61.

Dan aku sangat yakin esok, hanya kutukan mengiringi Malaysia sehingga petala bumi ke 7.

KUALA LUMPUR - Manchester United akan beraksi dalam perlawanan kedua menentang Pilihan Malaysia pada pukul 8.45 malam esok di Stadium Nasional Bukit Jalil.

14 Note:
gravatar
Khaleeqa Idrus berkata...
Ahad, Julai 19, 2009 3:01:00 PTG  

HAHAHA ! Kau ni ahli saintis ape. Post yg diselitkan dgn info sains sdkt sbyk mncelikkan minda aku yg sempit ttg sains. Anyway, kekalahan malaysia memag telah diramal.

gravatar
Fareenz berkata...
Ahad, Julai 19, 2009 3:21:00 PTG  

kire dah bagus sangat m'sia menang dari asia tour diorang dulu 6-0 (kan?) lawan m'sia.

see?ingat orang berkulit putih tinggi galah tu hebat sangat dan diagung2kan, especially oleh org m'sia yang tak mengenang budi.

bravo malaysia!i lap u!

gravatar
Rozita berkata...
Isnin, Julai 20, 2009 8:39:00 PG  

tak salahkan, nak ucap tahniah kat Amri Yahya + pasukan Mesia

Hint, kalau azam mu itu tercapai..kurus lah ek?

gravatar
ZaliHazali berkata...
Isnin, Julai 20, 2009 9:32:00 PG  

Malaysia perlu merangka strategi untuk mengelakkan kemaraan MU kali ini...

Aku pula sudah membeli tongkat beskal yang mahal untuk kayuhan setempat...tapi kalau ko nak, maybe boleh ikut aku berbasikal ke flat indon...

pemandangan indah...

p/s: suka hendak berdiet bila plg ke kpg...masakan mama sukar untuk tidak tambah nasi

gravatar
Esteban Granero berkata...
Isnin, Julai 20, 2009 3:22:00 PTG  

gol pertama memang smart giler dowh!

gravatar
ShE-iS-Me berkata...
Isnin, Julai 20, 2009 3:51:00 PTG  

Kalo cani r punye diet mesti ko kurus r

Xbeshh r ade 2nd perlawanan..MU saje bg muke kt msia sbb nk bg stadium penuh lagi skali

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Isnin, Julai 20, 2009 4:23:00 PTG  

[khal]
Mmg la aku tau Msia akan kalah..mcm mlm ni pon for sure msia akan kalah..aku support msia main. cuma melambung sangat puji amri..nnt bila Man U tunjuk belang mlm ni betul..esoknya akhbar bunyi camni.

KUALA LUMPUR -Taring Amri Yahya bukan lagi tercabut malah ia sudah digentel oleh oleh pemain pemain Man U. Ibarat Lipas bertemu Ridset.

[Fareen]
saya bangga tau bila Msia capai prestasi ni. cuma kamu tau kan..Jatuh bangun Msia..Skali Jatuh, dah tak bangkit2.

[Rozita]
saya mmg dah kurus la kak. cuma tummy saya ni mencacatkan pandangan. Kudos utk saya an Msia.

[zali]
tiga hari beb..!!! tiga hari aku exercise tanpa henti. Aku cuba utk istiqamah..itu yg pg susah.

Man U main mmg superb. aku harap mlm ni Msia biar nampak jantan.

[estaban]
hoho..mmg smart..aku tgk kt Tuib Awak jer..mmg bergaya dan confident. tapi ada jer yg bising2 kata Man U bagi can. cuma gol kedua tu aku xberkenan langsung. rasa lawak.xjantan.kihh3..

[she is me]
Itu mmg r..marketing penting utk penjenamaan dorg. bisnes beb.KO ni kan cam tak pernah tgk aku jer..aku mmg kurus cuma boroi ciput jer..bila duduk jer perut berlipat.huduh gilos.

gravatar
Precious berkata...
Isnin, Julai 20, 2009 9:20:00 PTG  

Naper tak men bola kuarkan peluh? Untung2, orang puji. Tak untung2, orang keji. Hiks!

gravatar
en_me berkata...
Selasa, Julai 21, 2009 8:45:00 PG  

majulah sukan untuk negara.. salammm

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Selasa, Julai 21, 2009 10:39:00 PG  

[Precious]
xde geng r kak..klu ada pon..mgkin xturun gak.sbb xminat sgt..

[en.me]
sama lah kita maju..

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Selasa, Julai 21, 2009 2:27:00 PTG  

dah tekad nak jadi vegan ke nih?walopon ada kelonggaran pada hari yang bagus untuk posa sunat (isnin&khamis),vegan still sumtin yang susah..tambah2 masakan sayur2 slalunya xmenarik..

~~pepon,kalo efektif teknik itu,roger aku k..mau jjuga dicoba..

gravatar
- j o h a r i - berkata...
Khamis, Julai 23, 2009 8:10:00 PG  

ko mkn oat la beb..org ckp mkn oat bleh kurang berat bdn..tapi idea senaman ko tu mmg sgt bagus tu..aku juga amalkan, sekali sekala,hahah

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, Julai 23, 2009 10:50:00 PG  

[duck]
Sedap apa makan sayur..hari2 pegi kedai order capcai..best..klu ko nak kurus dan muka licin..jgn makan ayam dan nasi. b4 makan nasi makan buah. comfirm.

[Johari]
aku bukan nk kurus...aku nk tough..lagi satu nk jaga jantung..takut clog..sigh..

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Sabtu, Julai 25, 2009 6:30:00 PTG  

oooo..makan pencuci mulut dlu ek?bagi penuh sket tank tuh,baru xmakan nasik sangat?..hmm..gotto try this teknik..hahha

Catat Ulasan