Gersangnya Si Lada Hitam Melihat Kelibat Lada Sulah

files ,

“Melentur Buluh Biar dari Rebung”

“Eeeii..buah apa ni?” Tanya seorang pegawai dengan suara halus macam pondan sambil menyisir ramabut pakai jari.

“Encik ni manja betul, pura-pura tanya pulak. Ni buah manggis encik.. Encik nak rasa? Ambil lah, dalam plastik?” molek benar pelawaan dari pekerja kepada pegawai suara halus macam pondan tu.

Pegawai bersuara halus macam pondan masih diam. Termenung memandang buah manggis.

“Kenapa encik? Encik mau saya kopek untuk encik kah? “ perkerja terkebil-kebil kehairanan melihat tingkah pegawai tersebut.

“ No, thankz.. Sorry I tak makan manggis. Ibu tak pernah bagi pendedahan kepada I.”


“Melentur Buluh Biar dari Rebung”

“Tunang you kerja apa ? sinis pertanyaan pegawai bersuara halus macam pondan kepada salah seorang pekerjanya.

“Tunang I bukak kedai bundle encik” dengan tersipu sipan bangga si pekerja itu menjawab. Yelah, mana taknyer, bakal suami seorang businessmen yang berjaya.

What?!!Bundle? Ibu tak kasi I pakai baju bundle. Klu ada baju bundle, mesti dia buang.”


Melentur Buluh Biar dari Rebung.

“ Jamuan makan ni takde sudu ker?” Suka betul Pegawai bersuara halus macam pondan ni bertanya kepada pekerja bawahanya.

“Tah la..tak ada kot.. lagi pon ni jamuan kesyukuran. Jemput makan encik?” dengan sabar pekerja pegawai bersuara halus macam pondan melayan kerenah bosnya.

“Ibu..Ibuuuu……..Ibuuu….nak sudhu….” Seakan berbisik permintaan separa sedar dari pegawai bersuara halus macam pondan itu.


Melentur Buluh Biar dari Rebung.

Tut…tut…….Tut…..tut…tut…

. “ Kenapa tak angkat ni..” Pekerja bawahan cuba menembusi panggilan pegawai bersuara halus macam pondan yang sedang bercuti selama 2 hari.

Tut…tut…….Tut…..tut…tut…

“Cepat la angkat..ada hal urgent ni!!” Pekerja pegawai tersebut sedikit geram.

“ Macam mana?dapat?” muncul penolong pengurus dengan muka penuh kerisauan.

“Maaf puan, tak dapat” dijawabnya dalam nada serba salah.

“Takpe.. awak cuba call telefon rumah” Puan penolong pengurus mecuba nasib dengan talian hayat terakhir.

Tut..tut…Tut…Tut…

“Hello, maaf mengganggu anak puan yang sedang bercuti. Boleh saya bercakap dgn Encik XxXxXx?” dengan pantas dan teratur pekerja bawahan bertanya kepada Ibu pegawai bersuara halus macam pondan itu.

“Maaf, dia outstation. Bukan ker dia pergi kursus dekat penang?” jawab Ibu pegawai dalam nada separa cungap.

Nota kaki : Alasan bercuti kepada pengurus, mahu meluangkan masa dengan keluarga. Tapi bila pekerja bawahan tanya, pegawai tersebut bagi alasan nak spend masa dengan teman wanita. Vouge you !!~~





Ibu aku tak pernah dedahkan aku dengan teknik pertukaran kacuk Ultraman - ironman. Tapi aku degil dan tetap melakukkannya secara senyap dirumah sewa Kampung Pak Tuyu.

20 Note:
gravatar
en_me berkata...
Isnin, Julai 13, 2009 12:36:00 PTG  

dah macam cicakman ghitewww.. ekeke

gravatar
ZaliHazali berkata...
Isnin, Julai 13, 2009 12:50:00 PTG  

kadang2 terfikir kenapa ada pegawai yang tak support event yang opis buat...

pergaulan akan buat mata kita terbuka luas...

gravatar
Rozita berkata...
Isnin, Julai 13, 2009 2:33:00 PTG  

bukan salah ibu mengandung

gravatar
- j o h a r i - berkata...
Isnin, Julai 13, 2009 4:28:00 PTG  

apekah watak ko dlm kisah melentur buluh biar dari rebung ni?

gravatar
Yazid Husain berkata...
Isnin, Julai 13, 2009 4:33:00 PTG  

......................

gravatar
Azri FFS berkata...
Isnin, Julai 13, 2009 5:16:00 PTG  

WTF ?????????!

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Isnin, Julai 13, 2009 5:58:00 PTG  

weh..aku pon penah encounter orang camni lam hidup aku..tetiap kali dia wat ayat kunon dia 'bandar' sangat,aku rasa cam nak mencarut jek..haih~~mujur aku pompuan yang supan..haha

gravatar
Khaleeqa Idrus berkata...
Isnin, Julai 13, 2009 7:19:00 PTG  

Cuba campak die ke negara omputeh, tgk omputeh treat die mcm omputeh ke treat die mcm org asing. LOL!

gravatar
n i s a berkata...
Selasa, Julai 14, 2009 1:10:00 PG  

woah, iron men. bagus untuk dipangil mengosok baju kedut ni. hahaha

lagi lagi pondan, lagi lagi pondan.

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Selasa, Julai 14, 2009 8:41:00 PG  

[en.me]
Ni International superhero!

[myself]
aku agak hairan.klu pegawai ckp mlm hanya spend masa utk family..tp aku jumpa gak berkeliaran mlm2. belit.

[yazid]
.............

[Joe]
aku penulis blog. Sori watak kayu utk ko aku xpakai dlm skrip ni.

[ace]
wrong..WTS!!

[duck]
teka teki aku terjawab.rupanya ko perempuan. u got my point.konon bandar tp asal kampung mana tah.

[kaleda]
uihh..dia lagi suka. Mesti berkaca ati dia klu kat sana. sbb mat saleh straight to the point. Yes or no.

[Nysaa]
xbleh..ini khas utk gosok muka pondan xsedar diri.

actlly, dia bukan pondan..hanya suara shaja. ko tau lakan.ni blog anti pondan.

gravatar
Precious berkata...
Selasa, Julai 14, 2009 10:09:00 PG  

ultraman tak men dah! Now ada Transformers ... Hiks!

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Selasa, Julai 14, 2009 1:37:00 PTG  
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Selasa, Julai 14, 2009 1:38:00 PTG  
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Selasa, Julai 14, 2009 1:38:00 PTG  

owh..ada plak segmen teka teki ke?so,aku terbocor jawapan ah?huloh~~xsempat ah duet ganjaran snowball bg lumayan sket..

gravatar
Fareenz berkata...
Selasa, Julai 14, 2009 6:27:00 PTG  

melentur bukuh biar dr rebung.
ada jgk mak bapak ajar ckup agama segala, bila dah besar jumpa kawan, jd la perangai irritating, menggelabah dan etc.

tinggi betul awak lompat yer??saya kagum!

gravatar
Khaleeqa Idrus berkata...
Selasa, Julai 14, 2009 8:42:00 PTG  

HAA! pe kaleda kaleda ha? Panggel Khaleeq sudah. Khal lagi pendek. Bukan Khaleeda tapi Khaleeqa :) org biasa panggil Khal atau Khaleeq. takmau kaleda lagi.

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Rabu, Julai 15, 2009 3:05:00 PTG  

[ulasan dipadam]
kenapa padam?

[Precious]
Klu tranfomers dah xbest buat apa gila2kan lagi.

[Duck]
Yelah.itik kan ada jantan betina. tu yg berteka teki.

[Fareen]
hosmet saya xpercaya saya lompat. dia ckp saya edit pkai Photoshop..sigh..Klu anak mcm tu..baik bakar jer..tp kdg2 saya rasa, saya pon anak derhaka gak.slalu ckp uhh..

[Khal]
baik khal..aku pggil pkai nama ni jer..tp cm dekat nama aku plak..sigh..

gravatar
bad berkata...
Jumaat, Julai 17, 2009 12:26:00 PTG  

shitness.

gravatar
- j o h a r i - berkata...
Ahad, Julai 19, 2009 2:20:00 PTG  

hahaha...aku igt ko memegang watak pegawai bersuara halus macam pondan itu..

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Selasa, Ogos 04, 2009 9:32:00 PG  

ada lg manusia berhati busuk..

[Johari]
oh, sorry..itu manusia babi..aku tiada kompromi dgn manusia itu..haha

Catat Ulasan