Kapasiti Otak Terlarang

files , , , ,


Ada orang mempertikaikan kesahihan apa yang aku tulis dalam blog ini. Itu pendapat masing-masing. Kamu punya cara sendiri untuk berfikir..dan kamu punya otak untuk menilai kebenaran. Tidak pernah wujud suatu paksaan kepada kamu untuk percaya apa yang aku luahkan. Biar aku dan orang yang mengenali sahaja tahu disebalik kebenaran apa yang tercatat di sini.

Kamu kawan atau lawan.. ?

Tuhan saja yang tahu…

Bila diungkapkan kata-kata nista kepada aku.. Kamu harus percaya diri yang kamu ini sebenarnya seorang pendusta. Penokok tambah. Penglipur lara. Jika ada cerita berkisar tentang kecekalan seseorang mengharungi hidup. Sebaliknya akan berlaku jika si penceritanya adalah kamu!!

Yang cuba menjadi pencapub murahan. Mungkin bukan di dalam blog kamu tapi orang disekeliling. Ini suatu kemungkinan sahaja.

Tak pernah pon aku meminta kamu untuk mempopularkan nama aku. Sekali pon tak pernah. Terima kasih kerana menjadi penjaja murahan yang tak bertualiah.

Aku tidak tahu samada kamu lupa atau buat2 lupa yang kamu pernah bergelar orang bawahan. Aku sangat yakin, kamu pernah berada di posisi ini. Sangat yakin. Sangat Yakin. Sangat Yakin.

Wajar atau tidak, kamu lupa tentang perit orang bawahan bila mana kamu sudah berada di suatu puncak. Memandang dari atas dengan kerlingan. Bukan tinggi sangat pon puncaknya. Hairan. Sebab ia mampu buat kamu lupa diri.

Hina. Aku atau engkau?

P/s : Sila lucutkan jawatan manusia yang kamu pegang sekarang ini. Mungkin entri ini boleh juga disandarkan kepada entri Pem'goblog'er "Maksum" . Maaf, aku sudah merosakkan bahasa jawa.

KUALA TERENGGANU, 15 FEB. - Epilepsi ialah nama bagi sejenis penyakit disebabkan gangguan dalam bahagian otak yang boleh berulang dalam bentuk serangan sawan. Selain Epilepsi Babi, Penularan Epilepsi Gob'blogger adalah suatu fenomena baru yang memberi kesan secara langsung terhadap penipisan dan pengecutan otak, termasuklah 'compartment' Medulla Oblogata. Kewarasan dalam membuat pertimbangan boleh dipertikaikan. Jangkitan ini telah menjadi kegilaan yang semakin menggila umumnya di kalangan rakyat Malaysia.


9 Note:
gravatar
dila raden berkata...
Ahad, Februari 15, 2009 1:18:00 PTG  

nasib baik aku sempat baca komen kau sebelum kau delete tadi

=)

orang yang suka sibuk pertikaikan apa yang kita tulis memang selalunya tak ada orang lain, orang-orang keliling kita juga

sebab tu cara aku menulis sekarang jauh beza dari yang dulu, maksud aku dengan dulu ialah dengan masa aku study

penulisan aku yang sekarang lebih bebas dari spesifikasi. bukan spesifikasi yang aku pilih, tapi orang 'pilih' untuk aku

masa tu ramai classmates dan kawan-kawan seuniveriti yang nampak aku hidup hari-hari dalam kampus, yang menyibuk tapi bila baca blog depa kata 'ini bukan dila'

siapa mereka untuk sibuk perihal penulisan aku di blogos? dan aku juga pernah kena komen anon bersifat serangan peribadi tapi aku buat tak layan

nasihat aku, kita buat komen bangsat anon (tapi kau dah block eh) ni macam hiburan. seronok, aku tak tipu.

keep on blogging your heart out

p/s: cuba kau alter link ke entri aku tu sebab kalau kau tulis link ke blog aku saja risau depa tak terbaca entri yang 'itu' sebab aku rajin update. bukan nak tumpang glamour kau (ha ha) tapi aku suka juga kalau orang baca, biar orang tak fanatik sangat

gravatar
sHe berkata...
Ahad, Februari 15, 2009 3:29:00 PTG  

yang pastinya saya bukan seperti yang individu tersebut war-war kan.

padahal, dia tu kenal saya pun tak, senyum dgn saya pun tak, apetah lagi bertegur sapa dgn saya.tiba2 panggil saya "Loser". nape eh?awak rasa saya ada buat salah dgn dia ke?

oh,come on la. dat person should get a life. mungkin dah tiba masa untuk dia kawin kot.

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Ahad, Februari 15, 2009 3:42:00 PTG  
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
gravatar
Hint PerihaL berkata...
Ahad, Februari 15, 2009 4:00:00 PTG  

[Dila raden]

klakar jugak aku rasa..sempat eh ko baca..haha..aku delete sbb aku xnak 'dia' terasa secara langsung. tapi klu dia rasa entri ini terkona batang hedong..sendiri2 mau igt la..

aku pon hairan..apolar dosa aku dgn dia sampai dia cuba nak jatuhkan aku. ini bukan soal sehari dua beb. tapi ia lebih berkait dgn masa depan aku. klu apa yg dia ckp tu betul mmg aku xkesah sgt (tipu,sbnrnya aku kesah)..tp ini main2 tikam2 blkg..klu aku ada pernah sakitkan hati dia ker..pernah curik coli spender dia ker..pernah rogol anak tiri kucing adik bongsu bapak tiri dia ker..itu mungkin aku boleh terima klu dia nak berdendam dgn aku sampai mati. tapi dia?..perempuan yg aku respek..perempuan yg mmg dah lama aku kenal dia...mmg xrapat sgt..tp klu berbual..boleh rancak...

aku pon macam ko jugak dulu..mmg straight to the point..klu nak marah..maki jer..hembur kaw2..pedulik haper..ini aku punya blog...tp skrg aku da try nak ubah sket2..mmg xberjaya dibuat secara menyeluruh..at least aku berusaha...
Bg aku mgkin dia xlah seglamor Piah Zadora..bahana dari aktiviti dia ni, kesannya lebih berbisa klu dia adalah org yang ada dkt dgn kita..dia adalah org yg termasuk dlm environment kita..haih...poor you..

pendapat ko mungkin aku leh pertimbangkan tentg approve jerk omen si bangsat anon..tapi klu tba2 byk sgt anon yg main baling batu, tgn sorok celah kang2..menggelegak jugak darah jantan aku..hahahaha..

p/s: link ko tu aku dah alter..ni aku nak tnya..sapa tumpang glamor sapa nih?..aku mmg dari dlu lg admire penulisan ko..sempoi...tp aku punya writing stil mcm sial..tulis ikut moood.

tq..sbb bg aku keyakinan nk publish entri ni.. =)

[Tumble]

Yer tumble..kamu bukan mcm dia..kamu adalah kamu..yg lembut dan crunchy..cam goreng pisang garing..

mmg itu hak dia nak menilai seseorg mengikut sudut pandangan dia..tapi yg plg xwajar..dia lgsung xmengenali kita secara lebih dkt...kenal dulu siapa aku dan siapa org disekeliling aku. itu baru lebih releven bagi kamu untuk menilai seseorg..bukan berdasar otak sempit yg sengaja untuk memburukkan nama baik seseorg..itu bukan caranya..bukan..aku sgt yakin itu bukan caranya..klu dia xpuas hati dgn aku, kenapa perlu tempiasnya turut dirasai oleh org sekeliling. sgt xreleven. xguna belajar tinggi2 tp otak masih ditakuk mak bedah yg suka berjoyah sana sini menjaja dan menghina perilaku seseorg.

gravatar
esporton berkata...
Ahad, Februari 15, 2009 11:25:00 PTG  

kamu tu aku ker???
takot dah aku..
yelah..aku tak suka gadoh2 nie..
huhu

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Isnin, Februari 16, 2009 3:32:00 PTG  

xlah uncle joe..bukan kamu...kamu baik...hensem..bergaya..mustahil 'kamu' adalah kamu.=]

gravatar
linda aka konda berkata...
Isnin, Februari 16, 2009 5:25:00 PTG  

tah
uncle joe, xbace kew die kate "wanita tuh..
takkan la kamu tuh uncle joe..hakhak
eh jap..wanita?
aku kew?
tp aku wanita kew?
hehe..
lol~~

gravatar
Yazid Husain berkata...
Selasa, Februari 17, 2009 12:46:00 PTG  

Eh. Ah. Who. Bebelan Anak Tukang Jahit adalah hak peribadi keseluruhannya kecuali dinyatakan bukan. Membaca, melihat dan memasuki blog ni adalah di bawah kerelaan masing-masing.

PERISYTIHARAN HAK ASASI MANUSIA SEJAGAT: Perkara 19 Setiap orang adalah berhak kepada kebebasan pendapat dan mengeluarkan fikiran; bla bla bla

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Rabu, Februari 18, 2009 9:35:00 PG  

[Linda]
haih...fenin aku klu kes ko ngan zul ni...confuse... =p

kamu tu mmg bukan ko ..sbb ko laki...huhuuhu...

xcay..tgk penumbuk ko sket.... ;)

[Yaz]
Aku plak...
Manusia panas baran. Sentiasa mahukan kesempurnaan jiwa dan harta. Hanya menganggap dirinya sentiasa benar. Mahu mengubah dunia dengan kata nista. Memekakkan telinga dengan harapan dunia sentiasa aman dan sentosa. Patahkan gigimu semua, semoga harimu murah dengan senyuman.

hak cipta terpelihara.

bg yg terasa,pikir dulu sblm ckp..huhuuhuu..

Catat Ulasan