Itu Cara Masing- Masing

files

Hampir setiap hari aku ikat perut.. kadang2 makan sekali sehari. kadang2 dua kali sehari. Aku dah hampir tak kenal apa itu sarapan mahupun lunch hour. Rasa sedih bila jadi terlampau miskin. Bila waktu lunch masuk ada saje alasan yang aku bagi untuk mengelak dari rakan sekerja yang baik hati. Aku kesorangan dan kesepian. Dari situ aku mula main pusing2 dlm makmal untuk melihat ikan dan artemia . Bosan di makmal, aku ronda2 dan melihat meja2 staff yang kosong di bahagian admin. Mungkin mereka semua sedang menikmati hidangan yang sangat enak.

Itu cara aku sbg staff baru. Dan hari ini aku jumpa sesuatu yang baru. Amalan staff lama yang mungkin senasib denganku. Dari pandangan hadapan. Ia bukanlah meja kosong semata-mata kerana ada kaki comel melunjur keluar dari bawah meja.






12 Note:
gravatar
sHe berkata...
Rabu, Februari 11, 2009 4:03:00 PTG  

takpe, nanti bila tunggakan dah masuk, kita boleh terus kawen sbb duit banyak!

*saya pergi tempah baju kawen sekarang ye?

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Rabu, Februari 11, 2009 4:10:00 PTG  

xnakkkkkkkkkkk....cukupkan duit kamu 15K dulu...klu x..sampai bila pon xkan kawen..

gravatar
Yazid Husain berkata...
Rabu, Februari 11, 2009 4:22:00 PTG  

tak cukup setakat 15k mau-mau 20k.

alolo siannya dia

ko okay x nie? tapi comellah kaki tu

gravatar
yR berkata...
Rabu, Februari 11, 2009 4:26:00 PTG  

huhu...

kalau lukis bibir

boleh x?

kalau ada org nk cium

ak nk hulur kaki je

hehee...

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Rabu, Februari 11, 2009 4:43:00 PTG  

[yaz]
Betul2...15K xcukup..20K sorg baru cukup...dah la nak g kedah tu bukannya jauh..

aku ok x ok camtu jelah jid..nak kata ok..tipu la kan..tp masih boleh bertahan lagi ..huhuhu..yg ko bagi aritu tak sentuh pon lagi...aku try jimat2 neh...

[Yusof}
ko ni kan..xabis2 ngan bibir..tau la bibir padiL besar..nnt ko nyonyot la lama2..haih..

bgus idea ko...klu she mintak aku bagi kaki jer pasni..hahaha..

gravatar
qyla berkata...
Rabu, Februari 11, 2009 11:19:00 PTG  

hehehehe

aku ajak wat bisnes taknak..=p

tak tipu tau..mkn dapat, duit pon dpt.. aku dah leh menyimpan skang..=)

gravatar
Fareenz berkata...
Rabu, Februari 11, 2009 11:54:00 PTG  

cute gila kaki!!!!

belajar berjimat.
esok dah bole ajar anak berjimat2.

ni ade ayah yg duit xde tp nak tunjuk hebat.
seb baik atuk nenek org kaya2.

haih la manusia~

gravatar
Yazid Husain berkata...
Khamis, Februari 12, 2009 8:01:00 PG  

buatlah catuan makanan.
suruh she masak or ko masak.nasi lauk ikan bilis or ikan masin.

isnin ikan bilis sambal, selasa ikan bilis kicap, rabu masak telor goreng, khamis ikan bilis goreng, jumaat telur sambal, sabtu telur kicap, ahad makan daging or ayam sikit.

pasti boleh jimat. he he he. sekadar bagi cadangan. aplly ketika susah eh.

gravatar
ZaliHazali berkata...
Khamis, Februari 12, 2009 9:04:00 PG  

oh, kalau nak berjimat banyak caranya...

contohnya, kalau nak jimat minyak bawak moto selaju 20km/h

dari segi makan plak, beli nasi goreng kpg, and bagi dua dgn makwe
ala, alas perut je, pasal badan dah penat keje, makan pun tak berapa...mengeratkan hubungan lagi

pasal 15k tu, tambah la lagi 8k cheq oiii...sewa bus dah mahal la ni, hehe...

anyway my pren, all the best...try budget proper yaa...semoga cepat kahwin....kebaboooo

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Khamis, Februari 12, 2009 12:19:00 PTG  

[qyla]
masaelahnya..aku dah bjimat la..aku da start menabuung..gaji masuk lewat..buku asb ada kat Johor..aku kat tganu..tpaksa la meminjam..isk3..sedihnyer...T_T

lagipun bisnes ko tu bukan slalu aku g makan tempat2 camtu..aku g mamak jer..xskan semata2 nak makan kena g jB..jauh tu..klu ada area skudai oraait gak..huhu..

[fareen]
betul2..kdg2 bila tgk org yg asyik nak bgaya tp duit xde rasa hangin la jugak..klu atuk nenek dorg kaya ok lagi..last2 megi jugak dorg cari...tapi saya pon bgaya gak..dgn baju xbundle..dgn memakan petai..dgn bjalan kaki untuk ke destinasi..

[yaz]
dah buat da pon..hari2 makan nasi goreng telur mata..sekali shari..sebaik kedai depan rumah jer...hahaha..idea ko tu macam pernah dengar...dimana yer...oh yer..akak aku pernah wat masa blajar dulu... =]

[zali]
cara ko tu aku jawab balik...

1.baawak motor apa kebondonyer..aku jalan kaki jer kat sini..klu kat sana aku jarang bawak laju..vroooomm..kat sana aku leh berjimat..skali isi minyak..2minggu pastu baru isi blk...V power punya pasal.

2.nasi goreng sbungkus mana cukup...T_T ko tau la kan aku makan byk..tpi kedai depan umah aku skrg ni mmg nurah..nasi byk+sedap+telur mata= RM3 jer..walaaa..

3.wei, 15K tu baru sorg..klu campur 2 org dah 30K...hhahaha..nak buat kawen tema sarkas macam mawi..hahaha...

gravatar
n i s a berkata...
Ahad, Februari 22, 2009 11:09:00 PTG  

cute and creative!

it's okay if u na berjimat but jangan sampai jatuh sakit sebab tak makan, okay?

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Selasa, Februari 24, 2009 12:20:00 PTG  

hurm..tp bila xde duit camni bleh plak survive..ada jer rezeki dari org baik hati dan memahami..yg penting niat baik dan bukan nak amek kesempatan..tq nysaa =p

Catat Ulasan