Politic Jungle

files


Betul.


Kerja tekun. Kerja dedikasi dan tanggungjawab bukan penentu kejayaan masa depan dalam berkarier. penumpuan lebih kepada manusia yang berkerja secara halus. Yang rajin dicantas, Allied yang dirasakan mampu menimbus kerja seni ularnya akan diangkat.

Betul. Setiap leader akan cuba mempertahankan anak buahnya waima perilaku dan tatakerja macam cilakak . Apa ruginya jika mengangkat manusia benar yang mampu menggalas tanggungjawab walaupun mereka bukan ditakdirkan bekerja dalam department yang berbeza.

Budaya najis.

Serius. aku sangat tidak pandai bermuka-muka. Apatah lagi mengadakan cerita yang sememang tidak wujud. Jangan Menconteng tahi dimuka orang lain dan jangan meletakkan kesalahan seni ularnya kepada manusia yang tidak mengular.

Kalau tak tahu apa itu cermin. Aku boleh tolong belikan untuk kamu . Nanti cermin diri. tanya diri, samada sifat kamu wajar atau tidak. Jangan sampai ada manusia yang memendam meluahkan dengan perbuatan fizikal. Semat dalam otak, manusia lain ini tidak termasuk aku.

5 Note:
gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Jumaat, Januari 28, 2011 2:15:00 PTG  

politik kerja amat tak best..aku setuju..upaya aku juga terhad..upaya utk mengangkat diri dengan kerja yang bukan dari tanganku..

gravatar
Hint PerihaL berkata...
Jumaat, Januari 28, 2011 11:07:00 PTG  

Tgh hari gua post entri ni...masuk kerja..dapat tahi lagi atas kesalahan org lain...smemangnya aku bukan favret boss.

gravatar
sHe berkata...
Sabtu, Januari 29, 2011 9:17:00 PG  

artificial intelligence is no match for natural stupidity. :)

gravatar
~~DucKneSs~~ berkata...
Ahad, Januari 30, 2011 1:21:00 PTG  

we have limits, right..when it's way past the limit, just blow the caps off..they deserve it.

gravatar
Unknown berkata...
Khamis, November 07, 2013 4:11:00 PTG  

bila kerja semata untuk kejayaan,,, lebih baik berkiprah di hostingbintanglima.net mungkin akan lebih baik.

Catat Ulasan